Musicathon

SEAT MUSICATHON

L.A. Sound
Logo Co-
Creatie

De derde en laatste etappe van de SEAT MUSICATHON vond plaats
in Los Angeles. De atmosfeer van deze stad met zijn overvloed
aan concertzalen en iconische muziek studio’s was de perfecte
omgeving voor het SEAT sound branding team om het nieuwe
SEAT sound logo te ontwikkelen.

Musicathon video

Musicathon

Een week in het teken van Sound Design

De drie winnaars van de grote SEAT MUSICATHON finale in Berlijn voegden zich bij het SEAT sound branding team in Barcelona, om
zo volledig ondergedompeld te worden in het SEAT DNA.

Daarna waren Christian, Ariadna en Tomm klaar om te beginnen aan hun co-creatie werk, samen met het SEAT sound branding team.

In Los Angeles werd veel tijd doorgebracht in de studio, waar werd samengewerkt aan het nieuwe SEAT sound logo. Daarnaast namen
de talenten deel aan workshops gegeven door SEAT ambassadors en muziekproducenten en beleefden natuurlijk ook
het beroemde ‘California Living’.

 

Lars Ohlendorf

Creative Director SEAT Sound Branding Team

“Na enkele opwindende dagen in Barcelona, thuisstad van SEAT,
gingen we aan de slag. Ons eerste doel: een creatieve briefing
opstellen. Je beperkt het creatieve veld van “we kunnen bijna
alles doen” naar “Dit is ons merk”. Dit is een zeer creatief proces
en hoe gemengder de groep, hoe diverser en beter de ideeën
worden. Met Ariadna, Christian en Tomm hebben we niet alleen
diversiteit, maar ook nog eens geweldige artiesten in huis.”

Lars Ohlendorf, Creative Director SEAT Sound Branding Team

Lars Ohlendorf
Cornelius Ringe

Cornelius Ringe

Brand Strategist SEAT Sound Branding Team

“Ik zie de MUSICATHON als een succesvolle campagne, die zich
focuste op de uitwisseling van creatieve ideeën, ervaring en
kennis. SEAT gebruikt de creatieve diversiteit van een klassieke
crowdsourcing campagne en een ervaren geluidsstudio om zo zowel
een creatief als professioneel resultaat te behalen. Jonge
muzikanten profiteerden van de ervaring; ze werden in het hele
proces gecoacht en ze hielpen een professioneel team bij de
ontwikkeling van het SEAT sound logo. Wij professionals
profiteren ook van het werken met jonge talenten en we vonden
het geweldig om met ze te mogen hebben gewerkt.”

Cornelius Ringe, Brand Strategist SEAT Sound Branding Team

Volg ons via

×