Leusden,
22
november
2018
|
17:43
Europe/Amsterdam

The Financial Times: ‘SEAT een van de Europese leiders in digitale transformatie’

The Financial Times: ‘SEAT een van de Europese leiders in digitale transformatie’

  • Rapport Financial Times bevat honderd meest toonaangevende Europese bedrijven op gebied van digitalisering
  • Bedrijven geselecteerd vanwege vermogen om zich op innovatieve manier aan te passen aan nieuwe technologieën
  • SEAT krijgt erkenning vanwege aanpak digitale uitdagingen bij productieproces

Het prestigieuze Britse dagblad the Financial Times ziet SEAT als een van de Europese leiders in digitale transformatie. Samen met Google, Nesta en The Innovation Foundation selecteerde het dagblad honderd organisaties, mensen en bedrijven uit 4.000 inzendingen. Die werden vervolgens beoordeeld op hun rol in de digitale transformatie binnen Europa, de sleutelrol die zij vervullen in economische groei en de manier waarop zij banen creëren en nieuwe markten betreden. Volgens the Financial Times scoort SEAT vooral door het open innovatieprogramma van de onderneming, om de digitale uitdagingen bij de productie in de fabriek in Barcelona aan te pakken.

Volgens SEAT-president Luca de Meo is digitalisering een strategische prioriteit bij SEAT. “Wij behoren tot de bedrijven die in Spanje het meest investeren in research & development. We hebben onze inspanningen geconcentreerd op het ontwikkelen van nieuwe technologieën om de productiviteit te verhogen en onze activiteiten te diversifiëren. SEAT werkt eraan om een benchmark te worden voor mobiliteit van de toekomst. De selectie van the Financial Times als een van de honderd meest toonaangevende Europese bedrijven in digitale transformatie, is een belangrijke erkenning van de inspanningen van ons merk. "

Industry 4.0

SEAT is bezig met het ontwikkelen en toepassen van digitale hulpmiddelen en oplossingen gericht op voertuigproductie waarmee het bedrijf kan profiteren van efficiëntie en flexibiliteit. Het gebruik van kunstmatige intelligentie, de inzet van meedenkende robots maar ook door virtual reality en big data in te voeren in de hoofdvestiging van SEAT in Barcelona, zorgt voor revolutionaire verbeteringen in het ontwerp- en productieproces van voertuigen.

Daarnaast heeft SEAT een biomechanisch laboratorium dat meer ergonomische werkplekken ontwikkelt. Dit unieke lab in Spanje beschikt over meer dan twintig camera's die de bewegingen van werknemers in 3D verwerken zodat blessures tijdens het productieproces zijn te voorkomen. Verder heeft SEAT voor de medewerkers trainingsprogramma's doorgevoerd die de industriële transformatie – ook wel Industry 4.0 genoemd - uitlegt op een manier die eenvoudig, interactief en digitaal is. Sinds het begin van het programma hebben meer dan 2.500 werknemers deze cursussen gevolgd.

Ontwerpen van toekomstige mobiliteit

In het kader van de strategie Easy Mobility wil SEAT een portfolio van producten en diensten ontwikkelen om haar klanten nieuwe oplossingen voor stedelijke mobiliteit te bieden. Hiervoor heeft SEAT in 2017 Metropolis:Lab Barcelona opgericht, een kenniscentrum dat zich richt op onderzoek en ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor stedelijke mobiliteit.

Waar dat tot leidt, was deze maand tijdens het Smart City Expo World Congress te zien. SEAT toonde daar haar nieuwste ontwikkelingen die bijdragen aan het stimuleren van de wereldwijde transitie naar slimmere, meer duurzame mobiliteit. De initiatieven ontwikkeld door SEAT Metropolis:Lab omvatten ride-sharing en Bus on Demand, projecten die volgend jaar een pilottest zullen doorlopen. Andere noviteiten waren de evolutie van de SEAT Cristobal-conceptcar, nu met 5G-technologie; een nieuw, maatschappelijk verantwoord navigatieproject dat samen met de Israëlische start-up organisatie Waze en de gemeenteraad van Barcelona is ontwikkeld; en de SEAT eXS, een elektrische step die het Spaanse merk gebruikt voor stedelijke micromobiliteit.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.