Onderhoud en pech

Om je SEAT in goede conditie te houden moet hij af en toe naar de SEAT-dealer voor een onderhoudsbeurt. Zo weet je zeker dat je SEAT altijd in een goede staat is. Krijg je toch met pech te maken, dan heb je als Private Leaseklant een heel team achter je staan.

Onderhoud en bandenwissel

Aangezien je als Private Leaseklant in een nieuwe auto rijdt, is er weinig onderhoud nodig. Hierdoor kun je je tijd voor leukere zaken gebruiken! Onderhoud wordt helemaal geregeld door je SEAT-dealer. Als het tijd is voor onderhoud krijg je een seintje op het dashboard van je auto of van je SEAT-dealer. Zolang er geen melding is, hoef je niks te doen. 


Heb je bij het afsluiten van je contract winterbanden aangevinkt? Dan zal jouw SEAT-dealer je laten weten wanneer je banden klaar staan voor een wissel zodat je altijd op de juiste banden rijdt.

  1. Neem bij een melding contact op met je SEAT-dealer
  2. De SEAT-dealer maakt een afspraak met je
  3. Breng je auto op de afgesproken datum naar de SEAT-dealer
  4. De SEAT-dealer informeert je wanneer de auto weer klaar is
Defect of reparatie?

Heb je een defect ontdekt aan je auto of aan een van je accessoires (bijvoorbeeld aan een koplamp of ingebouwd navigatiesysteem)? Neem dan contact op met je SEAT-dealer. Zij kunnen dit voor je oplossen.

  1. Neem bij een melding contact op met je SEAT-dealer
  2. De SEAT-dealer maakt een afspraak met je
  3. Breng je auto op de afgesproken datum naar de SEAT-dealer
  4. De SEAT-dealer informeert je wanneer de auto weer klaar is
Bij defecten aan de auto die gerepareerd (moeten) worden, wordt onderscheid gemaakt tussen technische defecten en defecten uit schade. Een technisch defect kan bijvoorbeeld een kapotte brandstofpomp zijn. Het herstellen van dit soort defecten wordt volledig vergoed. Een defect uit schade ontstaat buiten de normale vervanging, als gevolg van schade. Hierbij kun je denken aan een kapotte koplamp, antenne, een verloren wieldop of een spiegel. Voor de reparatie van dit soort defecten geldt een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is nooit hoger dan je eigen risico.

Pech

Sta je met pech? Zo helpen wij je weer snel op weg.

  1. Denk aan je veiligheid en die van je medeweggebruikers. Trek een veiligheidshesje aan en plaats de gevarendriehoek.
  2. Bel de BerijdersDesk op 033 4549555. Zij zijn er van 08.00-17.30 en daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.
  3. De medewerkers van de BerijdersDesk zorgen ervoor dat je snel weer de weg op kunt.
  • Wanneer je belt naar de BerijdersDesk wordt er gevraagd naar de kilometerstand van je auto, de naam en plaats van je SEAT-dealer, het onderhoud van de auto en de meldcode (laatste 4 cijfers van het chassisnummer zoals vermeld in je kentekenbewijs). Het is handig als je deze gegevens alvast bij de hand hebt.
  • Zorg dat je je locatie weet, je kunt dit doorgeven met een wegnummer en een kilometeraanduiding. Deze kun je bijvoorbeeld opzoeken met behulp van je smartphone.
Kapotte of lekke band

Voor een veilige rit is het van essentieel belang dat de autobanden in goede staat verkeren. Uit ervaring weten we dat schade aan de banden of achterstallig onderhoud vaak leidt tot vervanging van de banden. Maar hoeveel was de kapotte band nog waard? Wij kijken dan naar het overgebleven profiel op de beschadigde band. Hoe meer profiel de band nog had, hoe meer deze nog waard was en hoe hoger jouw bijdrage aan de vervangingskosten zal zijn. Wij noemen dat ‘restprofielverrekening’.

Sleutel kapot 

Is je autosleutel kapot (of vermist) dan kan je SEAT-dealer je weer op weg helpen. De kosten verbonden aan een reparatie of vervanging zijn voor jou. Natuurlijk betaal je niet meer dan wat je aan eigen risico afsprak in je contract. Natuurlijk zal deze bijdrage niet hoger zijn dan het contractueel vastgestelde eigen risico. 




Een SEAT-werkplaats in de buurt