Veelgestelde vragen en informatie

Over het Coronavirus en jouw SEAT dealer

Veiligheid en gezondheid staan bij SEAT altijd voorop. Voor onze klanten en voor onze onze medewerkers. Daarom volgen we de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus (COVID-19) op de voet. Wij realiseren ons meer dan ooit hoe belangrijk het is dat wij, ook in deze periode, jouw mobiliteit kunnen verzorgen. Onze dealers hebben daarom passende voorzorgsmaatregelen genomen én slimme oplossingen bedacht om niet alleen de veiligheid en gezondheid van iedereen te waarborgen, maar ook om jou de service te kunnen bieden die je van ons gewend bent. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt.

De maatregelen die wij nemen:

- We begroeten je contactloos
- We houden 1,5 meter afstand
- Alle medewerkers wassen regelmatig en grondig hun handen
- Onze monteurs dragen handschoenen en gebruiken stuur- en stoel- en pookhoezen
- We ontsmetten voor gebruik je vervangende vervoer (fiets/auto)
- Extra ontsmetting van balies, deurklinken, meubels en pinapparaten
- We vragen je met pin te betalen, om zo fysiek contact te vermijden
- Als je zelf gezondheidsklachten hebt willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak.

Veelgestelde vragen

Met onderstaande veelgestelde vragen informeren wij je graag over de huidige stand van zaken en de mogelijkheden bij jouw SEAT dealer. Staat je vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0800 235 7328 (gratis): op werkdagen en zaterdag tussen 08:00 uur en 20:00 uur. Je kan ook een e-mail sturen via onze contactpagina, of stel je vraag via onze social kanalen

Vragen over openingstijden

Hoe is de bereikbaarheid van SEAT Nederland?
Hoe is de bereikbaarheid van SEAT Nederland?
Onze klantenservice is bereikbaar en staat graag voor je klaar. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0800 2357328 (gratis): op werkdagen en zaterdag bereikbaar van 08:00 tot 20:00. Of stel je vraag via: https://www.seat.nl/contact, of via een van onze social kanalen.
Zijn SEAT dealervestigingen gewoon open?
Zijn SEAT dealervestigingen gewoon open?

Jazeker! Onze SEAT dealers en servicepartners zijn gewoon open. Alle vestigingen nemen de voorzorgsmaatregelen in acht om de veiligheid en gezondheid van iedereen te waarborgen. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onderstaande dealerlocator vind je de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer.

Vind jouw dealer

Vragen over jouw (nieuwe) auto

Is het nog wel veilig om langs te komen?
Is het nog wel veilig om langs te komen?

In deze onzekere tijden begrijpen wij volledig dat je misschien aarzelt om één van onze dealers te bezoeken. Weet dat onze dealers alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen hebben getroffen om jouw gezondheid te beschermen.

Onze gehele organisatie, dus ook onze dealers, volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met jou tenminste 1,5 meter afstand bewaren. In alle vestigingen is extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. In de werkplaats werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Alle medewerkers met klachten blijven thuis. Als je zelf gezondheidsklachten hebt willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak met je. Neem hiervoor contact op met jouw dealer.

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?
Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?

Aangezien de levering van jouw nieuwe SEAT afhankelijk is van het type auto dat je besteld hebt en het moment waarop, willen we je vragen contact op te nemen met jouw dealer. Zij kunnen je hier meer informatie over verstrekken. Jouw dealer kan je vervolgens op de hoogte brengen van de details van jouw bestelling.

Vind jouw dealer

Ik wil graag een proefrit maken, kan dat nog?
Ik wil graag een proefrit maken, kan dat nog?

Het is nog steeds mogelijk om een proefrit te maken. Neem contact op met je dealer om een afspraak te plannen en details af te stemmen (link dealer pagina). We ontsmetten voor de proefrit de auto en de verkoopadviseur zal op tenminste 1,5 meter afstand de details met u afstemmen.

Vind jouw dealer

Ik wil graag een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
Ik wil graag een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
Je bent van harte welkom in onze showroom waar we je graag helpen bij het uitzoeken of samenstellen van jouw ideale SEAT. Wil je liever eerst zelf aan de slag gaan of niet in de gelegenheid zijn om langs te komen? Neem dan contact op met een van onze dealers om te kijken wat de mogelijkheden zijn of ga naar onze configurator, bel terug pagina of download een brochure.

Vragen over service en onderhoud

Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?
Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?

Ja, onze werkplaatsen zijn geopend. Je kunt eenvoudig een afspraak maken via onze werkplaatsplanner. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met een van onze servicepartners.

Vind jouw dealer

Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?
Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?
Ja, zonder tegenbericht van de dealer gaan alle gemaakte werkplaatsafspraken gewoon door.
Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?
Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?

Ja, je kunt geheel kosteloos een werkplaatsafspraak afzeggen of verplaatsen. Sommige dealers bieden ook service op locatie of een haal- en brengservice. Het afzeggen of verplaatsen van de werkplaatsafspraak is dan mogelijk niet nodig. Neem contact op met jouw dealer voor de mogelijkheden.

Vind jouw dealer

Kan ik mijn winterbandenwissel inplannen?
Kan ik mijn winterbandenwissel inplannen?

Ja, je kunt de winterbandenwissel gewoon inplannen bij jouw dealer.

Plan jouw bandenwissel in

Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?
Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?

Ja, de verplichting om op tijd een APK uit te voeren blijft. Tijdens een APK wordt de technische staat van een auto gecontroleerd waardoor de voertuigveiligheid op de Nederlandse wegen blijft gewaarborgd. Als je geen APK laat uitvoeren, dan kan je een boete krijgen. Kun je niet langskomen? Neem dan contact op met jouw dealer voor de mogelijkheden.

Vind jouw dealer

Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?
Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?
Onze gehele dealerorganisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Jouw auto wordt altijd met de grootste zorg behandeld. Onze monteurs dragen handschoenen. Daarnaast gebruiken we stoelhoezen, stuurhoezen en dekken we de versnellingspook af.
Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?
Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?
Jazeker, auto’s die worden gebruikt voor vervangend vervoer worden grondig gereinigd voorafgaand aan de inzet. Er wordt extra schoongemaakt met veel aandacht voor onderdelen die veelvuldig worden aangeraakt.
Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?
Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?

Neem contact op met uw dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele levering aan huis.

Vind jouw dealer

Wordt er nog pechhulp verleend?
Wordt er nog pechhulp verleend?

Onze Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het fysieke contact te minimaliseren en tegelijkertijd om jou mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaar je tijdelijk andere service dan je van ons gewend bent, maar wij willen geen enkel risico nemen voor jouw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op je begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

Bel 0800 - 0242500 bij pech (gratis) in Nederland.

Of +31 70 3145375 vanuit het buitenland.
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Als je ten gevolge van de huidige situatie (COVID-19) niet op tijd jouw onderhoud kunt uitvoeren, (zonder dat sprake is van onzorgvuldigheid/opzettelijkheid) behoud je het recht op mobiliteitsservice. We vragen je wel om zo snel mogelijk het onderhoud alsnog uit te voeren.
Mijn garantie vervalt binnenkort maar ik kan de klacht niet tijdig laten verhelpen.
Mijn garantie vervalt binnenkort maar ik kan de klacht niet tijdig laten verhelpen.

Zorg ervoor dat je de klacht die je binnen de garantie wilt claimen, binnen de garantieperiode wordt gedocumenteerd. Neem hiervoor tijdig telefonisch contact op met jouw servicepartner zodat deze dit als kwaliteitsmelding kan vastleggen.

Vind jouw dealer