Het coronavirus en jouw SEAT dealer

Veelgestelde vragen en informatie

Nieuwe COVID-19 maatregelen

Ook met de versoepelde maatregelen staat persoonlijke aandacht bij ons op de eerste plaats. Niets is belangrijker dan de veiligheid en gezondheid van onze klanten en medewerkers.

Vanaf 28 april zijn onze showrooms weer volledig geopend en zonder afspraak te bezoeken. Onze werkplaatsen zijn gewoon open voor reparaties en onderhoud. Zo kun je veilig rijden. Wel hanteren we aangepaste openingstijden: we sluiten om 17:00 in verband met de aangescherpte corona maatregelen.

Met onderstaande veelgestelde vragen informeren we je graag verder.

Staat je vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0800 235 7328 (gratis): op werkdagen en zaterdag bereikbaar van 08:00 uur tot 20:00 uur. Je kan ook een e-mail sturen via onze contactpagina of stel je vraag via onze social kanalen.

De maatregelen die wij nemen:

  • We begroeten je contactloos
  • We houden 1,5 meter afstand
  • Het dragen van een mondkapje is verplicht
  • Alle medewerkers wassen regelmatig en grondig hun handen
  • Onze monteurs dragen handschoenen en gebruiken stuur- en stoel- en pookhoezen
  • We ontsmetten voor gebruik je vervangende vervoer (fiets/auto)
  • Extra ontsmetting van balies, deurklinken, meubels en pinapparaten
  • We vragen je met pin te betalen, om zo fysiek contact te vermijden
  • Als je zelf gezondheidsklachten hebt willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en thuis te blijven.

De service van SEAT:

  • Het halen en brengen van de auto behoort tot de mogelijkheden. Vraag de dealer naar de mogelijkheden.
  • Bij pech staan we 24 uur per dag voor je klaar.
  • Voor een kleine reparatie kan je bij ons terecht zonder afspraak. Kleine reparaties zijn bijvoorbeeld het vervangen van een defect lampje, repareren of vervangen van een lekke band of het vervangen van een lege accu en ook het bijvullen van olie. 
  • Plan eenvoudig een werkplaatsafspraak online. Wil je de werkplaatsafspraak later verzetten of annuleren, dan is dat geen probleem. Neem daarvoor contact op met je dealer.

Proefrit op locatie

Maak een proefrit bij een SEAT-dealer bij jou in de buurt of plan een proefrit op locatie. Kies je voor een proefrit op locatie, dan komen we op gepaste afstand naar je toe. Bij je thuis of op kantoor, waar en wanneer jij wilt. Check via de proefritplanner welke dealer bij jou in de buurt een proefrit op locatie aanbiedt.

Vragen over openingstijden

Hoe is de bereikbaarheid van SEAT Nederland?
Hoe is de bereikbaarheid van SEAT Nederland?
Onze klantenservice is bereikbaar en staat graag voor je klaar. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0800 2357328 (gratis): op werkdagen en zaterdag bereikbaar van 08:00 tot 20:00. Of stel je vraag via: https://www.seat.nl/contact, of via een van onze social kanalen.
Zijn SEAT dealervestigingen gewoon open?
Zijn SEAT dealervestigingen gewoon open?

Jazeker, onze showrooms zijn weer volledig geopend en zonder afspraak te bezoeken. Wel hanteren we aangepaste openingstijden: we sluiten om 17:00 in verband met de aangescherpte corona maatregelen. Onze SEAT dealers en servicepartners zijn ook open voor onderhoud. Alle vestigingen nemen de voorzorgsmaatregelen in acht om de veiligheid en gezondheid van iedereen te waarborgen. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Neem voor meer informatie over aflevering en alle mogelijkheden contact op met de dealer. Via onderstaande dealerlocator vind je de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer.

Vind jouw dealer

Vragen over jouw (nieuwe) auto

Is het nog wel veilig om langs te komen?
Is het nog wel veilig om langs te komen?

In deze onzekere tijden begrijpen wij volledig dat je misschien aarzelt om één van onze dealers te bezoeken. Weet dat onze dealers alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen hebben getroffen om jouw gezondheid te beschermen.

Onze gehele organisatie, dus ook onze dealers, volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt onder andere in dat we binnen een mondkapje dragen, elkaar contactloos begroeten en zowel onderling als met jou tenminste 1,5 meter afstand bewaren. In alle vestigingen is extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. In de werkplaats werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Alle medewerkers met klachten blijven thuis. Als je zelf gezondheidsklachten hebt willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak met je. Neem hiervoor contact op met jouw dealer.

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met aflevering?
Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met aflevering?

Afleveringen kunnen in bijna alle gevallen gewoon doorgaan. Neem hiervoor contact op met jouw dealer. Zij kunnen je hier meer informatie over verstrekken en je op de hoogte brengen van de details van jouw bestelling.

Vind jouw dealer

Ik wil graag een proefrit maken.
Ik wil graag een proefrit maken.

Jazeker, dat kan zeker! Neem contact op met je dealer om de mogelijkheden te bespreken.

Vind jouw dealer

Ik wil graag een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
Ik wil graag een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
Je kunt onze showrooms vrijblijvend bezoeken of bij een van onze dealers een afspraak inplannen. Uiteraard staan onze verkoopadviseurs ook telefonisch en online volledig voor je klaar. Neem contact op met een van onze dealers om te kijken wat de mogelijkheden zijn of ga naar onze configurator, bel terug pagina of download een brochure.

Vragen over service en onderhoud

Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?
Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?

Ja, onze werkplaatsen zijn geopend. Je kunt eenvoudig een afspraak maken via onze werkplaatsplanner. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met een van onze servicepartners.

Vind jouw dealer

Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?
Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?
Ja, zonder tegenbericht van de dealer gaan alle gemaakte werkplaatsafspraken gewoon door.
Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?
Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?

Ja, je kunt geheel kosteloos een werkplaatsafspraak afzeggen of verplaatsen. Sommige dealers bieden ook service op locatie of een haal- en brengservice. Het afzeggen of verplaatsen van de werkplaatsafspraak is dan mogelijk niet nodig. Neem contact op met jouw dealer voor de mogelijkheden.

Vind jouw dealer

Kan ik mijn zomerbandenwissel inplannen?
Kan ik mijn zomerbandenwissel inplannen?

Ja, je kunt de zomerbandenwissel gewoon inplannen bij jouw dealer.

Plan jouw bandenwissel in

Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?
Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?

Ja, de verplichting om op tijd een APK uit te voeren blijft. Tijdens een APK wordt de technische staat van een auto gecontroleerd waardoor de voertuigveiligheid op de Nederlandse wegen blijft gewaarborgd. Als je geen APK laat uitvoeren, dan kan je een boete krijgen. Kun je niet langskomen? Neem dan contact op met de dealer om de mogelijkheden te bespreken

Vind jouw dealer

Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?
Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?
Onze gehele dealerorganisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Jouw auto wordt altijd met de grootste zorg behandeld. Onze monteurs dragen handschoenen. Daarnaast gebruiken we stoelhoezen, stuurhoezen en dekken we de versnellingspook af.
Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?
Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?
Jazeker, auto’s die worden gebruikt voor vervangend vervoer worden grondig gereinigd voorafgaand aan de inzet. Er wordt extra schoongemaakt met veel aandacht voor onderdelen die veelvuldig worden aangeraakt.
Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?
Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?

Neem contact op met je dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele levering aan huis.

Vind jouw dealer

Wordt er nog pechhulp verleend?
Wordt er nog pechhulp verleend?

Onze Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het fysieke contact te minimaliseren en tegelijkertijd om jou mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaar je tijdelijk andere service dan je van ons gewend bent, maar wij willen geen enkel risico nemen voor jouw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op je begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

Bel 0800 - 0242500 bij pech (gratis) in Nederland.

Of +31 70 3145375 vanuit het buitenland.
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Als je ten gevolge van de huidige situatie (COVID-19) niet op tijd jouw onderhoud kunt uitvoeren, (zonder dat sprake is van onzorgvuldigheid/opzettelijkheid) behoud je het recht op mobiliteitsservice. We vragen je wel om zo snel mogelijk het onderhoud alsnog uit te voeren.
Mijn garantie vervalt binnenkort maar ik kan de klacht niet tijdig laten verhelpen.
Mijn garantie vervalt binnenkort maar ik kan de klacht niet tijdig laten verhelpen.

Zorg ervoor dat je de klacht die je binnen de garantie wilt claimen, binnen de garantieperiode wordt gedocumenteerd. Neem hiervoor tijdig telefonisch contact op met jouw servicepartner zodat deze dit als kwaliteitsmelding kan vastleggen.

Vind jouw dealer