Leusden,
25
augustus
2015
|
11:15
Europe/Amsterdam

De nieuwe SEAT Ibiza is een slimmerd

Vraag de nieuwe SEAT Ibiza wie het staatshoofd van zomaar een land is en hij vertelt het je. “Ik heb de informatie gevonden op internet”, meldt de auto. “Zal ik het voorlezen?”

SEAT heeft een training over de nieuwe Ibiza gegeven voor het complete internationale dealernetwerk: meer dan 4.600 verkoopmedewerkers uit veertig landen maken kennis met alle innovaties van de nieuwe SEAT Ibiza. Zoals de talloze mogelijkheden in connectiviteit, waarvan het grasduinen op internet maar één voorbeeld is. Ook worden ze ingewijd in al zijn karakteristieken en kunnen ze zelf ervaren hoe de nieuweling rijdt.

Zo’n training wordt steeds belangrijker, want voor iedere verkoper is het essentieel om een auto vanbinnen en vanbuiten te kennen. Gezien alle nieuwe technologie is de kennismaking met de nieuwe Ibiza meer dan welkom. Bovendien is de klant kritischer dan ooit: recent onderzoek wijst uit dat 95 procent van de autokopers op het internet gemiddeld 24 verschillende informatiebronnen raadpleegt alvorens de showroom binnen te stappen. De training leert om eventuele scepsis bij klanten weg te nemen en ze te doordringen van goede verkoopargumenten. Zo worden SEAT-dealers echte specialisten die de wensen van iedere klant kunnen vervullen.