Leusden,
03
september
2021
|
09:00
Europe/Amsterdam

SEAT en Selmore sporen mensen aan het onverwachte te omarmen

SEAT en Selmore sporen mensen aan het onverwachte te omarmen

  • SEAT lanceert nieuwe campagne ‘Beat the Expected’
Samenvatting

Soms verlang je wel eens naar een slingerende bergweg, een stukje off-road of wat te denken van de Spaanse zon. Zeker als die lange, saaie Nederlandse weg de enige route lijkt. In de nieuwste campagne van SEAT daagt het merk Nederlandse autorijders uit om zo nu en dan eens een andere afslag te nemen. Even buiten de lijntjes te scheuren en je hart te volgen.

De nieuwe campagne bestaat uit een manifest-film en drie “how-to-beat” tutorials die via YouTube en Social Media laten zien hoe je dat zelf kunt doen op en rondom de Nederlandse weg. Doorbreek de verveling van een file met je zangkunsten. Of match je outfit eens met je auto. Geef de dag meer kleur door het af en toe nét even anders te doen en maak het onvergetelijk. Kortom: Beat the Expected.

“Met deze campagne willen we onze mentaliteit laten zien op Nederlandse bodem. Optimistisch, open minded en een beetje lef. Die Sunrider Spirit die in eenieder van ons wel leeft, om het af en toe nét even anders te doen dan de massa. Uit je comfort zone,” licht Ilka Schreurs, Manager Marketing van SEAT, toe. “Een kleine verandering geeft vaak al die glimlach op je gezicht. Begin ’s ochtends bijvoorbeeld eens met een koude douche en ervaar de adrenaline die vrijkomt. Dat net even anders durven doen, zie je terug in deze video’s en ervaar je ook in onze modellen.”

De campagne is de eerste grote lokale productie voor SEAT door Selmore. En bovendien het startpunt van het Guiding Idea ‘Beat the Expected’, waarmee SEAT laat zien dat het een merk is in het voorspelbare (grijze) middensegment dat het allemaal net even anders doet. En dat SEAT een merk is voor mensen die het net even anders willen doen. Het Guiding Idea vormt de komende jaren de basis voor alle lokale communicatie, van mentaliteitscampagnes tot acties op de dealervloer.

Anja Froeling, Managing Director van Selmore: "Het thema Beat the Expected is naast een sturend principe ook een prachtige briefing aan iedereen die voor het merk werkt. Een uitnodiging (en verplichting) om verrassend en inspirerend werk op te maken." 

Bekijk de campagne hier op Seat.nl/beat-the-expected of via de social-mediakanalen van SEAT.

Credits 

Opdrachtgever: SEAT 
Bureau: Selmore Creative Agency
Productie: SODA Amsterdam
Regisseur: Bodhi Le Belle
DOP: Tom Bakker 
Edit: Coen van Berkel, Sander van der Aa
Illustraties: Daan Timmer 
Online: The Compound
Grading: Gary Grade
Geluidsstudio: Sound Circus
Media: Greenhouse Group

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.