Leusden,
02
juli
2015
|
13:05
Europe/Amsterdam

SEAT lanceert twee nieuwe Leons in één campagne

Ze stonden misschien al even in de showroom: de nieuwe Leon ST CUPRA en de Leon X-PERIENCE. Maar met de spectaculaire online campagne ‘Short vs Fast’ maakt heel Nederland kennis met een sportieve krachtpatser en een avontuurlijke allroader als twee nieuwe telgen van de Leon-familie.

De Leon ST CUPRA (met maar liefst 206 kW/280 pk) combineert de ruimte van een stationwagon, met de prestaties van een hot hatch uit de compacte middenklasse. De Leon X-PERIENCE (met 4Drive en 28 millimeter hoger op de wielen) daarentegen bedient de levensgenieter die ruimte wil combineren met comfort, in een allroader met een voorliefde voor de B-weg. Tijdens ‘Short vs Fast’, een challenge over asfalt en dirtroad tussen Berlijn en Barcelona, worden de twee auto’s getest in hun eigen ideale omstandigheden én in die van de ander. Een effectieve en aanstekelijke manier om de verschillen van deze nieuwe Leons onder de aandacht te brengen, terwijl de wagens in alles het rijplezier centraal zeggen te stellen.

Vier bekende Nederlanders die elkaar kennen van een eerder media-avontuur gaan de strijd aan tegen de klok en elkaar in een poging uit hun wagen te halen wat er in zit. Soapie Ferry Doedens en model en presentator Kay Nambiar testen de beloofde sportiviteit, het comfort en de ongekende kracht van de ST CUPRA. Aan rapper Freddy 'Vjeze Fur' Tratlehner en presentator Rick Brandsteder de taak om de unieke en avontuurlijke rijprestaties en de weldadige kofferbakruimte van hun X-PERIENCE over het voetlicht te brengen. Start- en eindpunt van de roadtrip Berlijn en Barcelona zijn de twee thuishavens van het SEAT-merk.

De campagne loopt tussen 14 en 20 juli 2015 en kun je behalve op shortfast.nl tegenkomen op alle relevante online kanalen.

www.shortfast.nl | facebook.nl/SEAT