SEAT Private Lease

Schade

Alles over ruitschade, schade met én schade zonder tegenpartij

SEAT Private Lease Klantenservice

Schade met tegenpartij

1


Zorg voor jullie veiligheid en die van medeweggebruikers. Denk eraan hesjes te dragen en en de gevarendriehoek in te zetten.

2


Maak als het kan foto's van de schade zodat de plek en grootte van de schade duidelijk zijn.

 

3


Vul met de tegenpartij het blauwe Europees schadeformulier (als papieren versie aan te vragen bij de BerijdersDesk en/of hier te downloaden) in en onderteken beide het formulier. Vul 'm thuis aan en stuur het formulier op.

4


Een medewerker van Schadeteam neemt contact met je op.

Het Europees schadeformulier invullen

Heb je samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees schadeformulier ingevuld? Dan kan je thuis in alle rust de achterkant zelf in- en aanvullen. Doe dat wel binnen 48 uur zodat je alles nog goed weet. Heel belangrijk is dat je ook de achterzijde ondertekent! 

Het formulier kan naar ons worden verstuurd door het hier te uploaden of door het per post te sturen. Wij hebben dit formulier nodig om de schade af te handelen. Als je het Europees schadeformulier per post verstuurt of het uploadt op onze website, hoef je geen online schadeformulier in te vullen. Je kunt het formulier per post sturen naar

SEAT Financial Services
T.a.v. het Schadeteam
Antwoornummer 7132
3800 TC Amersfoort

Na de melding

Na ontvangst van de melding kan het Schadeteam van SEAT Financial Services voor je aan de slag. Zij overleggen met je SEAT-dealer waar nodig. Dit is wat je kunt verwachten:

    1. Beoordeling melding
    2. De schade wordt beoordeeld aan de hand van het formulier dat je hebt ingestuurd.
    3. Contact
    4. Binnen een aantal dagen ontvang je een e-mail met verdere instructies voor de afhandeling van de schade. Is het een kleine schade of loopt je contract binnenkort af? Dan kan het zijn dat wij het laten herstellen van de schade niet accorderen.
    5. Beoordeling schade
    6. In sommige schadegevallen laten we een schade-expert naar de schade(s) kijken. Als dit het geval is ontvang je hier een e-mail over.
    7. Herstel
    8. We laten je weten waar je de schade aan jouw auto het beste kunt laten herstellen. Dit kan je SEAT-dealer zijn of een door ons geselecteerd herstelbedrijf.
    9. Verhaalprocedure
    10. De verzekeringsmaatschappijen gaan met elkaar in gesprek over de aansprakelijkheid en de schadekosten. Dit kan best een tijd duren.
    11. Tussentijdse facturatie
    12. De kosten van herstel worden in eerste instantie altijd door ons betaald. Er zijn vervolgens twee situaties mogelijk:
      a. Niet verhaalbaar: Is de schade niet verhaalbaar, dan belasten we de eigen bijdrage aan het schadeherstel door. Dit is maximaal de hoogte van het eigen risico, zoals terug te vinden in je contract. Facturatie gebeurt via een digitale factuur op de gebruikelijke wijze.
      b. (Mogelijk) wel verhaalbaar: Is de schade mogelijk wél verhaalbaar dan belasten we de eerste 3 maanden niets aan je door. Mocht na 3 maanden de tegenpartij de schuldvraag nog steeds betwisten, zullen we de eigen bijdrage toch aan je doorbelasten. Lukt het ons alsnog de schade te verhalen op de tegenpartij, dan krijg je uiteraard de eerder doorbelaste eigen bijdrage aan de kosten terug. Facturatie en terug storting gebeurt via de gebruikelijke digitale route.
    13. Eindfacturatie
    14. Wanneer de verzekeringsmaatschappijen er samen uit zijn ontvang je de eindafrekening. Als we de schade op de tegenpartij kunnen verhalen, wordt de eerder betaalde eigen bijdrage uiteraard terugbetaald.

Schade zonder tegenpartij

1


Zorg ervoor dat je veilig staat.

2


Maak als het kan foto's van de schade zodat de plek en grootte van de schade duidelijk zijn.

 

3


Rijd gerust door naar je bestemming als dit kan. Kan je niet meer met de auto rijden, bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55.

4


Vul binnen 48 uur dit schadeformulier in zodat wij voor je aan de slag kunnen. Na de melding ontvang je een e-mail van ons Schadeteam over de afhandeling.

Na de melding

Na de melding kan het Schadeteam van SEAT Financial Services voor je aan de slag. Hieronder lees je wat je kunt verwachten:

    1. Beoordeling melding 
    2. Je melding wordt bekeken en beoordeeld.
    3. Contact 
    4. Binnen een aantal dagen ontvang je een e-mail met verdere instructies voor de afhandeling van de schade. Is het een kleine schade of loopt je contract binnenkort af? Dan kan het zijn dat de schade niet meer hoeft te worden hersteld.
    5. Beoordeling schade 
    6. In sommige schadegevallen laten we een schade-expert naar de schade kijken. Als dit het geval is ontvang je hierover een e-mail.
    7. Herstel 
      We laten je weten waar je de schade het beste kunt laten herstellen. Als het even kan is dit je vertrouwde SEAT-dealer. Soms zullen we je vragen naar een door ons geselecteerd herstelbedrijf te gaan.
    8. Facturatie 
      De eigen bijdrage aan de reparatiekosten van de schade (het eigen risico) wordt net als je maandfactuur digitaal gefactureerd. Dit is het eigen risico per schade (dus niet per jaar of over de hele looptijd). Dit zal maximaal het bedrag zijn dat je aan eigen risico hebt gekozen in je contract.

Ruitschade

Is één van de ruiten van je SEAT beschadigd? Het is voor je eigen veiligheid belangrijk om dit zo snel mogelijk te laten repareren, ook als je er verder geen last van hebt.

Wat moet ik doen bij ruitschade?

  1. Bel de BerijdersDesk op 033 4549555. Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 17.30. Daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.
  2. Kies optie 1 en daarna optie 3 in het keuzemenu.
  3. Eén van onze medewerkers vertelt je precies wat je nu het beste kunt doen.

Facturatie

Als de voorruit in zijn geheel moet worden vervangen, betaal je mee tot €65,-. Herstel van de voorruit door middel van een harsinjectie is kosteloos. Deze manier van herstellen is afhankelijk van de beschadiging en dus niet altijd mogelijk. Als privateleaseklant is je eigen risico bij glasherstel wel standaard verlaagd tot €65,-.

Vervangend vervoer bij schade

Bij diefstal, pech en schade waardoor je niet meer verder kunt rijden, is er vervangend vervoer beschikbaar. Voor contracten afgesloten na 1 februari 2016 is er altijd vervangend vervoer voor je beschikbaar. De kosten hiervan worden niet aan je doorberekend, maar betaald door ons. Het is wel belangrijk om te onthouden dat je enkel recht hebt op vervangend vervoer zolang je privatelease-auto niet beschikbaar is. Heb je vóór 1 februari 2016 een contract getekend, dan kun je in het contract vinden of je recht hebt op vervangend vervoer.

Gerelateerde onderwerpen

Onderhoud

Onderhoud of reparatie nodig? Ontdek hier alle mogelijkheden.

> Lees meer

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Probeer dan onze Veelgestelde Vragen.

> Bekijk de vragen

Klantenservice

Heb je een andere vraag? Bekijk dan onze overige Klantenservice onderwerpen.

> Naar klantenservice