My SEAT App

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over de My SEAT App

Heb je vragen over de My SEAT App? Kijk dan hieronder of jouw vraag er tussen staat en beantwoord wordt. Je kan kiezen uit de volgende onderwerpen:

  1. Algemeen
  2. My SEAT App
  3. SEAT DataPlug
  4. SEAT ID
  5. Gegevens
  6. Garage
  7. Kostenmonitor
  8. Dealers
  9. Afspraak maken
  10.   Statistieken
  11.   Instructieboekje
  12.   Instellingen
  13.   Hulp & Assistentie
  14.   Ongevallenrapport
  15.   Wagenstatus
  16.   Onderhoud
  17.   Aanbiedingen
  18.   Parkeren

1. Algemeen

Wat is My SEAT App?
Wat is My SEAT App?
Met de gratis My SEAT App en DataPlug kun je van je SEAT (modellen vanaf 2008) een verbonden auto maken. Via Bluetooth kun je op eenvoudige wijze verschillende app-functies gebruiken, zoals de 'Kostenmonitor’, inzicht in je wagenstatus op elk gewenst moment, en contact opnemen met je favoriete SEAT Servicepartner.
Welke functies biedt My SEAT App?
Welke functies biedt My SEAT App?

My SEAT App biedt de volgende functies:

  • Wagenstatus*
  • Statistieken*
  • Kostenmonitor
  • Interactief instructieboekje
  • Onderhoud
  • Afspraak maken
  • Pechhulp
  • Ongevallenrapport
  • Hulp

Voor de functies met een asterisk (*) is aansluiting van de DataPlug vereist.

Wat heb ik nodig om My SEAT App te kunnen gebruiken?
Wat heb ik nodig om My SEAT App te kunnen gebruiken?

Je hebt het volgende nodig:

  • Een smartphone met ten minste het besturingssysteem Android (versie > 5.0) of iOS (versie > 9.0)
  • My SEAT App geïnstalleerd op je smartphone (te downloaden vanuit Playstore (Android, vanaf week 15 2021) of Apple Store (iOS))
  • Een My SEAT DataPlug (verkrijgbaar bij elke officiële SEAT Servicepartner)
  • Een SEAT auto die compatibel is met de SEAT DataPlug. Je kunt de compatibiliteit van je auto controleren via deze lijst
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met My SEAT App?
Waar kan ik controleren of mijn smartphone compatibel is met My SEAT App?
Over het algemeen kun je de softwareversie vinden onder de instellingen van je smartphone.

Android: Instellingen → Info telefoon
iOS: Instellingen → Algemeen → Informatie

Kan ik elektrische of hybride auto's verbinden met My SEAT App?
Kan ik elektrische of hybride auto's verbinden met My SEAT App?
Momenteel is My SEAT App niet compatibel met elektrische of hybride auto's. Het goede nieuws is dat eraan wordt gewerkt, zodat je snel van alle voordelen kunt genieten.
Met welke kosten moet ik rekening houden?
Met welke kosten moet ik rekening houden?

Je kunt de prijs voor de DataPlug opvragen bij je SEAT Servicepartner of dealer. De applicatie en het gebruik van de functies zijn volledig gratis. Mocht je een oproep voor pechhulp moeten doen, dan zal de app je informeren als daar extra kosten mee gemoeid zijn.

Houd er rekening mee dat de smartphone mobiel internet nodig heeft om My SEAT App te kunnen gebruiken.

In welke landen is My SEAT App beschikbaar?
In welke landen is My SEAT App beschikbaar?
Momenteel is My SEAT App beschikbaar in verschillende landen in Europa en in sommige landen buiten Europa, zoals Mexico.
Wat zijn de verschillen met de oude Mijn SEAT app van MIND BV?
Wat zijn de verschillen met de oude Mijn SEAT app van MIND BV?
Het grootste verschil tussen de nieuwe My SEAT App en de oude Mijn SEAT app van MIND BV is de techniek die gebruikt is. De oude app werkt met een ingebouwde module met SIM card die continu gegevens verzend, ook als je de telefoon niet bij je in de auto hebt. De nieuwe My SEAT App gebruikt een bluetooth DataPlug die in de OBD2 poort van je auto wordt geïnstalleerd. Voor een goede werking van deze app is het noodzakelijk dat je de telefoon tijdens een autorit bij je hebt. De locatie instellingen dienen dan op "altijd" te zijn ingesteld en de app moet actief zijn op de achtergrond (bijv. niet omhoog geswiped in iOS). In hoofdlijnen zijn de functionaliteiten tussen de apps hetzelfde, echter zijn er ook verschillen. Zo heeft de nieuwe app een betere interface (gebruiksgemak) en een betere zeer uitgebreide (interactieve) handleiding van de auto. Onder andere de volgende functionaliteiten zitten niet in de nieuwe app: Diefstalmelding & auto op slot notificatie, handrem notificatie, uitgebreide ritinformatie met start/ eindpunt en exportfunctie tbv rittenregistratie (deze is in ontwikkeling, basisgegevens, zoals tijd, afstand en verbruik zijn uiteraard wel beschikbaar). De nieuwe My SEAT App is ontwikkeld door SEAT zelf en is daarmee geschikt voor toekomstige ontwikkelingen en uitbreidingen rondom connected car en digitalisering.

2. My SEAT App

Waar kan ik de My SEAT App downloaden?
Waar kan ik de My SEAT App downloaden?
My SEAT App is beschikbaar in de Apple Store voor iOS-apparaten en in de Google Play-store voor Android-apparaten. (Android vanaf week 15 2021)
Welke machtigingen heeft My SEAT App nodig om alle functies te kunnen gebruiken?
Welke machtigingen heeft My SEAT App nodig om alle functies te kunnen gebruiken?

Dit moet je doen om My SEAT App goed te laten werken:

  • Schakel mobiele gegevens op je toestel in om een internetverbinding tot stand te brengen
  • Accepteer het verzoek van de app om je locatie altijd te gebruiken en activeer je GPS-signaal
  • Sta altijd meldingen van de app toe
  • Activeer Bluetooth op je smartphone
Hoe verbind ik My SEAT App met de DataPlug?
Hoe verbind ik My SEAT App met de DataPlug?

Na het downloaden en installeren van My SEAT App word je bij je eerste aanmelding stap voor stap begeleid bij het verbinden van DataPlug. Het is heel eenvoudig:

  1. Ga zitten in je SEAT, open de app en zorg dat je het DataPlug-pakket bij de hand hebt
  2. Plaats eerst de DataPlug in de OBD2-poort. Bij de meeste SEAT modellen bevindt de aansluiting zich bij de voetensteun aan de bestuurderskant
  3. Schakel daarna Bluetooth en GPS in op je smartphone en start de motor van je SEAT
  4. Nadat de auto is gestart, selecteer je ‘My SEAT DataPlug verbinden’ en voer je de achtcijferige pincode in die te vinden is in de DataPlug of op een van de zijkanten van de verpakking. Bevestig deze stap in je app. De Bluetooth-verbinding tussen de smartphone en de DataPlug wordt tot stand gebracht zodra je op ‘My SEAT DataPlug verbinden’ tikt

Opmerking: het koppelingsproces kan maximaal twee minuten duren.

Hoe kan ik controleren of er een bestaande verbinding is tussen My SEAT App en de DataPlug?
Hoe kan ik controleren of er een bestaande verbinding is tussen My SEAT App en de DataPlug?
In My SEAT App kun je aan het smartphonepictogram aan de linkerbovenkant zien of er verbinding is (groene kleur) dan wel of de verbinding tussen de app en de DataPlug is verbroken (grijze kleur). Ook kun je op de afbeelding van je auto klikken, naar het gedeelte ‘Garage’ gaan, en daar de status van elk van je auto's bekijken en zien of ze zijn aangesloten via DataPlug of handmatige VIN. (Chassisnummer)
Kunnen er meerdere auto's in My SEAT App worden opgenomen?
Kunnen er meerdere auto's in My SEAT App worden opgenomen?

Elke gebruiker kan maximaal 4 auto's toevoegen aan My SEAT App. Het startscherm toont de gegevens van de geselecteerde auto en in het gedeelte ‘Garage’ kun je de overige auto's beheren.

My SEAT App kan slechts aan één unieke DataPlug tegelijk worden gekoppeld. Om de app met een andere DataPlug te verbinden, moet de koppeling met het vorige voertuig worden verbroken. Ook kunnen er niet twee telefoons tegelijkertijd via My SEAT App met een unieke DataPlug worden verbonden.

Wordt My SEAT App automatisch bijgewerkt of moet ik zelf regelmatig updaten?
Wordt My SEAT App automatisch bijgewerkt of moet ik zelf regelmatig updaten?
Iedere nieuwe app-update van SEAT moet worden gedownload vanuit de betreffende app-winkel van je smartphone (Google Play Store of Apple Store). Deze updates kun je in je app-winkel zelf instellen op automatisch downloaden.
Als ik My SEAT App afsluit, kan deze dan nog wel werken?
Als ik My SEAT App afsluit, kan deze dan nog wel werken?
Zolang Bluetooth is ingeschakeld, maakt de toepassing bij Android-apparaten, zelfs als de app is afgesloten, automatisch verbinding met de DataPlug en worden al je statistieken en meldingen opgeslagen voor het geval zich een incident met de auto voordoet. Bij iOS-apparaten moet de app actief op de achtergrond blijven.
Kunnen andere gebruikers mijn informatie zien?
Kunnen andere gebruikers mijn informatie zien?
Gebruikers kunnen alleen de gegevens zien die ze naar hun eigen smartphone hebben verzonden.
Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over My SEAT App?
Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over My SEAT App?
Als je vragen hebt over My SEAT App, kun je contact met ons opnemen via telefoonnummer 0800 - 235 7328 Of stuur een e-mail naar info@seat.nl.

3. SEAT DataPlug

Wat is een DataPlug?
Wat is een DataPlug?
Een DataPlug is een OBD (On Board Diagnostic) connector, die moet worden aangesloten op de diagnosepoort (OBD2-interface) van je SEAT. Tijdens je reis wordt verschillende informatie verzameld en via Bluetooth naar je smartphone gestuurd. Met deze informatie kun je bijvoorbeeld je dagelijkse brandstofverbruik en kilometerstand inzien of de status van je auto controleren.
Welke auto's zijn compatibel met My SEAT App?
Welke auto's zijn compatibel met My SEAT App?

My SEAT App is compatibel met bijna alle nieuwe en gebruikte SEAT modellen met een diesel- of benzinemotor vanaf bouwjaar 2008. Je SEAT dealer informeert je graag of de DataPlug op jouw SEAT geinstalleerd kan worden. Let op: Vanaf september 2020 zijn de meeste nieuwe SEAT modellen standaard uitgerust met SEAT CONNECT. Daar is een aparte app voor beschikbaar en het installeren van de My SEAT App / DataPlug is voor die modellen niet van toepassing.

Wil jij checken of jouw auto compatibel is met de My SEAT App? Download dan deze compatibiliteitslijst.

Hoe lang duurt het voordat mijn smartphone verbinding maakt met de DataPlug? Moet ik dit proces elke keer herhalen?
Hoe lang duurt het voordat mijn smartphone verbinding maakt met de DataPlug? Moet ik dit proces elke keer herhalen?
Nadat je je smartphone op de juiste manier hebt gekoppeld, duurt de koppeling met Bluetooth nooit langer dan 5 seconden. Als de verbinding wordt onderbroken, bijvoorbeeld wanneer je de auto verlaat, wordt deze weer hersteld zodra je terugkeert.
Verzendt de DataPlug ook gegevens als de motor niet loopt, maar de auto wel is gestart?
Verzendt de DataPlug ook gegevens als de motor niet loopt, maar de auto wel is gestart?
De DataPlug stuurt informatie naar je smartphone zodra je je auto start.
Kan ik andere apparaten via Bluetooth met mijn auto verbinden, naast de DataPlug?
Kan ik andere apparaten via Bluetooth met mijn auto verbinden, naast de DataPlug?
Met een actieve verbinding kun je andere apparaten (bijvoorbeeld een handsfree-uitrusting) op je auto aansluiten.
Hoe verwijder ik de DataPlug uit mijn auto?
Hoe verwijder ik de DataPlug uit mijn auto?
Dat kan simpelweg door je SEAT uit te zetten en de DataPlug uit de OBD2-poort te halen.
Kan ik op elk gewenst moment een andere of nieuwe smartphone aan My SEAT DataPlug koppelen?
Kan ik op elk gewenst moment een andere of nieuwe smartphone aan My SEAT DataPlug koppelen?

Er is slechts één actieve verbinding tegelijk mogelijk met een smartphone. Je kunt de huidige actieve verbinding wel op elk gewenst moment verbreken en deze met een nieuwe/andere smartphone (op dezelfde wijze als bij de eerste opzet) tot stand brengen.

Houd er rekening mee dat als er meerdere smartphones met de auto werden gekoppeld, de verbinding altijd wordt gemaakt met de smartphone die zich het dichtst bij de DataPlug bevindt.

Wordt de DataPlug-verbinding automatisch hersteld als ik van smartphone wissel?
Wordt de DataPlug-verbinding automatisch hersteld als ik van smartphone wissel?
De Bluetooth-verbinding tussen de smartphone en de DataPlug kan helaas niet naar een andere smartphone worden overgebracht. Als je van smartphone wisselt, moet je My SEAT App opnieuw verbinden met je DataPlug.
Als de DataPlug door verschillende mensen wordt gedeeld, kunnen de andere gebruikers mijn gegevens dan zien?
Als de DataPlug door verschillende mensen wordt gedeeld, kunnen de andere gebruikers mijn gegevens dan zien?
Gebruikers zien alleen de gegevens die zijn verzonden naar hun eigen smartphone.
Kan ik een DataPlug van een andere fabrikant gebruiken?
Kan ik een DataPlug van een andere fabrikant gebruiken?
De services die zijn geïntegreerd in My SEAT App werken alleen in combinatie met de overeenkomstige SEAT DataPlug. Op zich kun je DataPlugs van andere fabrikanten in combinatie met hun bijbehorende diensten wel gebruiken. We wijzen je er echter op dat SEAT niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor enige schade die andere, niet-gelieerde DataPlugs aan de auto veroorzaken.
Verbruikt de DataPlug stroom als mijn auto is uitgeschakeld?
Verbruikt de DataPlug stroom als mijn auto is uitgeschakeld?
De DataPlug wordt uitgeschakeld zodra de auto en de verlichting zijn uitgeschakeld, om accuverbruik te voorkomen.
Moet ik My SEAT DataPlug bijwerken?
Moet ik My SEAT DataPlug bijwerken?

Updates voor DataPlug worden automatisch uitgevoerd. Er verschijnt een bericht op je beeldscherm en je ontvangt ook een pushmelding in de app. Zodra de app met de auto wordt gekoppeld, wordt de DataPlug-software automatisch bijgewerkt. Om de software-update te voltooien, moet de motor van je auto zijn ingeschakeld tijdens de gehele duur van de update.

Als de automatische update voor de DataPlug niet werkt, kun je de software-update handmatig starten via ‘Instellingen’ -> ‘DataPlug’ -> ‘Software-update’. De update duurt maximaal 1 minuut. Als de update is afgerond, verschijnt er een bericht op je smartphone dat de update is voltooid. Je kunt vervolgens de functies van de app weer als vanouds gebruiken.

Is het mogelijk om meerdere gebruikers te synchroniseren met één DataPlug?
Is het mogelijk om meerdere gebruikers te synchroniseren met één DataPlug?
Er is geen limiet aan het aantal gebruikers dat dezelfde DataPlug kan gebruiken. Er kan echter niet door meerdere gebruikers tegelijkertijd verbinding worden gemaakt, er kan er slechts één aan de DataPlug worden gekoppeld.

4. SEAT ID

Wat is SEAT ID & CUPRA ID?
Wat is SEAT ID & CUPRA ID?
Je SEAT ID & CUPRA ID zijn je individuele toegangspoorten tot de digitale wereld van SEAT & CUPRA. Hiermee kun je je eenvoudig aanmelden bij SEAT & CUPRA applicaties en webpagina's. Je SEAT ID & CUPRA ID account bevatten je persoonlijke gegevens (telefoonnummer, adres, enz.), je instellingen en voorkeuren, of informatie van de apps die aan je account zijn gekoppeld. Wil je meer informatie hierover? Kijk dan op deze pagina.

5. Gegevens

Wanneer verzendt de DataPlug gegevens?
Wanneer verzendt de DataPlug gegevens?
My SEAT App verzamelt gegevens over je auto wanneer de Bluetooth-verbinding is geactiveerd, de DataPlug is gekoppeld en de motor is ingeschakeld. Om veiligheidsredenen verzendt de DataPlug echter alleen gegevens naar My SEAT App als de auto niet in beweging is. Zodra de motor wordt uitgeschakeld, stopt de DataPlug met het overbrengen van informatie.
Worden de gegevens automatisch opgeslagen of moet ik een handmatige back-up maken?
Worden de gegevens automatisch opgeslagen of moet ik een handmatige back-up maken?
Je gegevens worden om de zoveel tijd automatisch opgeslagen. Gegevens met een grotere omvang worden echter alleen opgeslagen in WLAN, om het mobiele gegevensverbruik tot een minimum te beperken.
Hoe kan ik mijn gegevens overzetten naar een nieuw apparaat?
Hoe kan ik mijn gegevens overzetten naar een nieuw apparaat?
Je hoeft slechts My SEAT App op het nieuwe apparaat te installeren en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je opgeslagen gegevens worden automatisch overgezet.
Als ik van smartphone verander, wordt al mijn informatie daar dan ook weer op getoond?
Als ik van smartphone verander, wordt al mijn informatie daar dan ook weer op getoond?
Dat is afhankelijk van de informatie. De onkosten- en statistiekgegevens van de auto worden automatisch opgeslagen en op je nieuwe toestel weergegeven. De ongevallenrapportage wordt echter opgeslagen op toestelniveau en niet van het ene naar het andere apparaat verzonden.
Kan ik van besturingssysteem veranderen en mijn gegevens meenemen?
Kan ik van besturingssysteem veranderen en mijn gegevens meenemen?
De opgeslagen gegevens zijn onafhankelijk van een platform en kunnen van het ene systeem naar het andere worden overgebracht.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de DataPlug geen informatie naar de vorige eigenaar van de auto stuurt?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de DataPlug geen informatie naar de vorige eigenaar van de auto stuurt?
De gegevens zijn altijd gekoppeld aan een gebruiker en zijn dus alleen zichtbaar voor de eigenaar van het account.

6. Garage

Waar gaat het gedeelte ‘Garage’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Garage’ over?
In dit gedeelte kun je je SEAT auto's beheren en de auto selecteren die je wilt gebruiken. Je kunt maximaal vier auto's voertuigen toevoegen via SEAT DataPlug of het chassisnummer (VIN) van de auto handmatig introduceren.
Hoe kom ik bij het gedeelte ‘Garage’?
Hoe kom ik bij het gedeelte ‘Garage’?
Je krijgt toegang tot het gedeelte ‘Garage’ door op de naam van je auto te klikken of op de afbeelding ervan op de hoofdpagina.
Hoe weet ik of mijn auto is aangesloten op de DataPlug?
Hoe weet ik of mijn auto is aangesloten op de DataPlug?
Zowel op de hoofdpagina als in het gedeelte ‘Garage’ zie je een pictogram met de vorm van een smartphone naast de naam van je auto. Dit pictogram kleurt groen als je auto is verbonden met de DataPlug en grijs als deze niet is aangesloten.

7. Kostenmonitor

Waar gaat het gedeelte ‘Kostenmonitor’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Kostenmonitor’ over?
De ‘Kostenmonitor’ is een hulpmiddel voor het bijhouden van alle autogerelateerde kosten door deze handmatig toe te voegen. Nadat je je uitgaven hebt ingevoerd, worden ze zichtbaar in maand- of jaaroverzichten.
Wat is het verschil tussen jaarlijkse, maandelijkse en incidentele kosten?
Wat is het verschil tussen jaarlijkse, maandelijkse en incidentele kosten?
My SEAT App maakt onderscheid tussen jaarlijkse, maandelijkse en incidentele kosten om ze overzichtelijk te houden. Als je bijvoorbeeld een jaarlijkse uitgave toevoegt, ontvang je een maand voor de vervaldatum een melding. Het kan nuttig zijn als herinnering om bijvoorbeeld je autoverzekering te vernieuwen.
Welke kosten kan ik toevoegen?
Welke kosten kan ik toevoegen?
De app heeft de volgende standaardcategorieën: autoverzekering, autoreparatie, brandstof, bekeuringen, belastingen, parkeren, tol en overige kosten. Je kunt aan elke uitgave een beschrijving en een datum toevoegen en selecteren of het een maandelijkse of incidentele uitgave betreft.
Worden de brandstofkosten automatisch toegevoegd?
Worden de brandstofkosten automatisch toegevoegd?
Als je een DataPlug hebt gekoppeld en meer dan 10 liter brandstof tankt, vraagt My SEAT App je of je deze automatisch aan je uitgaven wilt toevoegen.
Worden de kosten verwijderd wanneer ik een andere auto selecteer?
Worden de kosten verwijderd wanneer ik een andere auto selecteer?
Geen zorgen. Als je een andere auto selecteert, worden de gegevens van de vorige auto opgeslagen en weer zichtbaar zodra je die auto opnieuw selecteert.

8. Dealers

Waar gaat het gedeelte ‘Dealers’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Dealers’ over?
In het gedeelte ‘Dealers’ vind je alle contactgegevens van de dealer van jouw voorkeur en kun je ook een afspraak maken. Je kunt er ook toegang krijgen tot een kaart met alle officiële SEAT dealers in jouw land, een andere voorkeursdealer selecteren of alleen zoeken naar contactgegevens en locaties van dealers.
Waarom kan ik niet zien welke dealer zich het dichtst bij mij bevindt?
Waarom kan ik niet zien welke dealer zich het dichtst bij mij bevindt?
Als je wilt worden geïnformeerd over de dichtstbijzijnde dealer, moeten het GPS-signaal en de locatietoestemming van je smartphone voor My SEAT App zijn geactiveerd.
Wanneer kan ik de dealer van mijn voorkeur selecteren?
Wanneer kan ik de dealer van mijn voorkeur selecteren?

Tijdens de eerste registratie word je gevraagd een dealer van jouw voorkeur te kiezen. De geselecteerde dealer ontvangt informatie over elk probleem dat je auto tegenkomt om je zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Je kunt op elk gewenst moment je voorkeur wijzigen in het gedeelte ‘Dealers’.

Kan ik de dealer van mijn voorkeur wijzigen?
Kan ik de dealer van mijn voorkeur wijzigen?

Uiteraard kan dat. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Ga naar het gedeelte ‘Dealers’
  2. Vink het vakje ‘Alle’ aan
  3. Zoek en selecteer de gewenste dealer en klik op ‘Meer informatie’
  4. Klik op ‘Selecteer als mijn voorkeur’ om dit de dealer van jouw voorkeur te maken.
Kan ik een onafhankelijke dealer kiezen in My SEAT App?
Kan ik een onafhankelijke dealer kiezen in My SEAT App?
My SEAT App toont alleen informatie van de officiële SEAT dealers.
Brengt een telefoontje naar de dealer kosten met zich mee?
Brengt een telefoontje naar de dealer kosten met zich mee?
My SEAT App toont alleen de contactgegevens van de dealer en stelt je in staat om vanaf je smartphone te bellen als je de knop selecteert. De gesprekskosten zijn afhankelijk van jouw beltarieven en hebben geen relatie met de app.

9. Afspraak maken

Wat houdt ‘Afspraak maken’ in?
Wat houdt ‘Afspraak maken’ in?
Via My SEAT App kun je een afspraakverzoek sturen naar elke officiële SEAT Servicepartner. Zodra je de afspraak hebt geboekt, zal de dealer contact met je opnemen om de afspraak vast te leggen op een beschikbaar tijdstip.
Hoe kan ik een afspraak maken?
Hoe kan ik een afspraak maken?

Een afspraak maken in de app kan op de volgende manieren

  1. Als je een DataPlug in je auto wilt, kun je een afspraak maken om er één te ontvangen
  2. In het gedeelte ‘Dealers’ kun je elke willekeurige dealer selecteren en een afspraak maken
  3. Je kunt ook een afspraak naar aanleiding van een aanbieding maken bij de dealer van je voorkeur
  4. In het gedeelte ‘Onderhoud’ kun je een onderhoudsafspraak boeken bij de dealer van je voorkeur
  5. Je kunt ook naar aanleiding van een ontvangen waarschuwing een afspraak maken om een probleem te verhelpen.
Is de geselecteerde datum definitief of flexibel?
Is de geselecteerde datum definitief of flexibel?
De geselecteerde datum is een voorkeursdatum. Zodra de afspraak is aangevraagd, zal de dealer contact met je opnemen om een datum af te spreken die past bij zowel jouw verzoek als de beschikbaarheid van de dealer.
Kan ik een afspraak bij een andere dealer dan de dealer van mijn voorkeur boeken?
Kan ik een afspraak bij een andere dealer dan de dealer van mijn voorkeur boeken?
Uiteraard kan dat. De dealer van jouw voorkeur wordt standaard als eerste getoond, maar je kunt zonder probleem een willekeurige andere dealer selecteren.
Kan ik een afspraak annuleren via de app?
Kan ik een afspraak annuleren via de app?
Deze functie is momenteel nog niet beschikbaar. In zo'n geval kun je het beste de dealer bellen om de afspraak af te zeggen.
Welke informatie ontvangt de dealer wanneer ik een afspraak maak?
Welke informatie ontvangt de dealer wanneer ik een afspraak maak?

De dealer ontvangt:

  • Chassisnummer (VIN)
  • Gewenste datum
  • Reden voor de afspraak
  • Voor- en achternaam
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Gerelateerde aanbieding (indien van toepassing)

Als de afspraak naar aanleiding van een waarschuwing wordt gemaakt, ontvangt de dealer bovendien ook nog de volgende informatie:

  • Waarschuwingscode
  • Niveau noodsituatie
  • Omschrijving situatie
  • Kilometerstand
  • Geolocatie

10. Statistieken

Waar gaat het gedeelte ‘Statistieken’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Statistieken’ over?
Het gedeelte ‘Statistieken’ laat je de meest relevante statistieken van je auto zien, zoals het gemiddelde brandstofverbruik, de kilometerstand of de gemiddeld gereden snelheid. Bovendien kun je ook overzichten inzien met een maandelijkse uitsplitsing per statistiek en een overzicht van al je reizen.
Waarom kan ik de statistieken van My SEAT niet zien?
Waarom kan ik de statistieken van My SEAT niet zien?
Om toegang te krijgen tot deze informatie moet je auto verbonden zijn met een DataPlug.
Waarom zijn er maanden zonder informatie?
Waarom zijn er maanden zonder informatie?
De gegevens in de secties hebben betrekking op de historie die door de DataPlug is verzameld. Als de DataPlug niet alle dagen is aangesloten, is het daarom mogelijk dat sommige gegevens ontbreken.
Worden de statistieken automatisch bijgewerkt?
Worden de statistieken automatisch bijgewerkt?
De informatie in ‘Statistieken’ wordt automatisch bijgewerkt elke keer dat je je auto gebruikt en je smartphone verbinding maakt met de DataPlug.

11. Instructieboekje

Waar gaat het gedeelte ‘Instructieboekje’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Instructieboekje’ over?
In het gedeelte Instructieboekje kun je een interactieve handleiding van je auto downloaden in My SEAT App. Zo kun je met slechts een paar klikken snel en gemakkelijk informatie of problemen met betrekking tot je auto opzoeken.
Hoe werkt het interactieve Instructieboekje?
Hoe werkt het interactieve Instructieboekje?
De basis bestaat uit verschuifbare plaatjes met daarop stippen geplaatst. Elke stip staat op een bepaald gedeelte van de auto. Als je een stip selecteert, bijvoorbeeld de stip op het stuur, krijg je alle informatie over het stuur van je auto te zien.
Hoe krijg ik toegang tot het Instructieboekje?
Hoe krijg ik toegang tot het Instructieboekje?
Om toegang te krijgen tot het instructieboekje van je auto, moet de auto worden gekoppeld met DataPlug of moet je het chassisnummer (VIN) van je auto handmatig invoeren. Daarna kun je het eenvoudig via het gedeelte ‘Instructieboekje’ downloaden.
Is het een handleiding specifiek voor My SEAT auto?
Is het een handleiding specifiek voor My SEAT auto?
Dat klopt. De handleiding die je te zien krijgt, is specifiek van toepassing op het model en bouwjaar van jouw auto.
Kan ik de handleiding als pdf downloaden?
Kan ik de handleiding als pdf downloaden?
Dat kan. Als je helemaal naar beneden scrolt, vind je daar een downloadbare pdf-versie.
Waarom zie ik alleen de pdf en niet de interactieve versie?
Waarom zie ik alleen de pdf en niet de interactieve versie?
Het interactieve instructieboekje is alleen beschikbaar voor modellen vanaf bouwjaar 2016. Als jouw model ouder is dan 2016, is er alleen een pdf-versie beschikbaar.
Welke handleidingen kan ik downloaden?
Welke handleidingen kan ik downloaden?
De handleiding voor de autoradio en het noodgevallenblad maken deel uit van het Instructieboekje (zowel de interactieve als de pdf-versie).
Waar gaat het gedeelte ‘Symboolherkenning’ over?
Waar gaat het gedeelte ‘Symboolherkenning’ over?
In dit gedeelte vind je uitleg over alle symbolen die in het instrumentenpaneel van je dashboard kunnen oplichten, zodat je, in geval van twijfel, de betekenis ervan in het betreffende gedeelte in het instructieboekje kunt opzoeken.
Waarom is het gedeelte ‘Symboolherkenning’ leeg?
Waarom is het gedeelte ‘Symboolherkenning’ leeg?
Dit is meestal het gevolg van problemen met de internetverbinding. Zorg ervoor dat je een goed internetsignaal hebt en laad het gedeelte opnieuw. Controleer ook of je auto is ingevoerd in My SEAT App.

12. Instellingen

Hoe krijg ik toegang tot het gedeelte ‘Instellingen’?
Hoe krijg ik toegang tot het gedeelte ‘Instellingen’?
Om toegang te krijgen tot het gedeelte ‘Instellingen’ klik je op de afbeelding van je avatar (‘Profiel’).
Wat kan ik doen in het gedeelte ‘Instellingen’?
Wat kan ik doen in het gedeelte ‘Instellingen’?
In dit gedeelte kun je meldingen activeren of deactiveren, je voorkeurstaal en land wijzigen en alle juridische en technische informatie over My SEAT App bekijken.
Kan ik alle meldingen deactiveren?
Kan ik alle meldingen deactiveren?
Ja, dat kan. Je kunt alle meldingen activeren of deactiveren die je wilt, maar houd er rekening mee dat als je meldingen deactiveert, je niet van alle voordelen van My SEAT App kunt profiteren.
Kan ik mijn toestemmingen beheren?
Kan ik mijn toestemmingen beheren?
Uiteraard kan dat. In het gedeelte ‘Instellingen’ kun je te allen tijde je toestemmingen beheren. Klik op 'Toestemmingen’ en de app stuurt je naar je SEAT ID-profiel, waar je alle gewenste wijzigingen kunt aanbrengen.
Kan ik een andere taal dan de officiële voertaal van mijn land selecteren?
Kan ik een andere taal dan de officiële voertaal van mijn land selecteren?
Dat hangt af van het land. In sommige landen wordt meer dan één taal gevoerd en in andere niet. Als je een taal wilt selecteren die niet beschikbaar is, neem dan via de app contact op met onze klantenservice.

13. Hulp & Assistentie

Hoe kan ik het gedeelte ‘Hulp’ openen?
Hoe kan ik het gedeelte ‘Hulp’ openen?
Om toegang te krijgen tot het gedeelte ‘Instellingen’ klik je op de afbeelding van je avatar (‘Profiel’).
Wat kan ik vinden in het gedeelte ‘Hulp’?
Wat kan ik vinden in het gedeelte ‘Hulp’?

In dit gedeelte vind je alle informatie die je nodig hebt om twijfelgevallen op te lossen, ondersteuning van onze klantenservice te krijgen of hulp te vragen bij een ongeval. Deze informatie bestaat uit:

  • Knop ‘SEAT pechhulp bellen’
  • Knop voor noodoproepen
  • Knop ‘Klantenservice bellen’
  • e-mailcontact Klantenservice

Daarnaast is er ook een label voor het gedeelte 'Ongevallenrapport'. Als je vragen hebt over dit gedeelte, kijk dan op deze pagina onder 'Ongevallenrapport'.

Brengt het extra kosten met zich mee om deze telefoonnummers te bellen?
Brengt het extra kosten met zich mee om deze telefoonnummers te bellen?
Als een gesprek extra kosten met zich meebrengt, zal My SEAT App je hiervan op de hoogte brengen voordat je het gesprek aangaat.
Naar welk pechhulpbedrijf wordt er gebeld?
Naar welk pechhulpbedrijf wordt er gebeld?

Met de knop ‘Pechhulp bellen’ in My SEAT App kun je snel en eenvoudig contact opnemen met de SEAT Mobiliteitsservice. Deze service kan kosten met zich meebrengen als je hier geen recht (meer) op hebt. Indien de auto bij een SEAT dealer/servicepartner wordt onderhouden, conform fabrieksvoorschrift, dan heb je recht op Mobiliteitsservice.

Het staat je vrij vanaf je smartphone naar een andere service te bellen.

Welke informatie stuurt My SEAT App naar de pechhulp?
Welke informatie stuurt My SEAT App naar de pechhulp?
Als je de benodigde toestemmingen hebt verleend, stuurt My SEAT App tijdens het gesprek automatisch je locatie- en auto-informatie naar de pechhulp, zodat je onmiddellijk geholpen kunt worden.
Kan ik ook vanuit het buitenland contact opnemen met pechhulp?
Kan ik ook vanuit het buitenland contact opnemen met pechhulp?
Via de app kun je op elk moment contact opnemen met de pechhulpdienst, ook als je je in het buitenland bevindt.
Weet My SEAT App of ik een ongeluk heb gehad en wordt er dan automatisch naar de pechhulp gebeld?
Weet My SEAT App of ik een ongeluk heb gehad en wordt er dan automatisch naar de pechhulp gebeld?
Deze functie wordt op dit moment nog niet ondersteund.

14. Ongevallenrapport

Waar gaat het gedeelte 'Ongevallenrapport' over?
Waar gaat het gedeelte 'Ongevallenrapport' over?
Het ‘Ongevallenrapport’ stelt je in staat een document te maken waarin je alle benodigde informatie in geval van een ongeval kunt opnemen. Bovendien kun je dit rapport exporteren als pdf en per e-mail verzenden. Let op, dit document vervangt niet het ongevallenrapport dat door de verzekeraar kan worden gevraagd.
Waar kan ik deze functie vinden?
Waar kan ik deze functie vinden?
Open je profiel door op je avatarafbeelding te klikken. Ga in je profiel naar het gedeelte ‘Hulp’. Aan de bovenkant rechts vind je het label ‘Ongevallenrapport’. In het gedeelte ‘Ongevallenrapport’ tik je op ‘Nieuw rapport toevoegen’, waar je alle informatie kunt invullen.
Waarom wordt mijn locatie niet gevonden?
Waarom wordt mijn locatie niet gevonden?
Zorg ervoor dat GPS-locatie is geactiveerd op je smartphone en dat je eerder geolocatie hebt geaccepteerd in My SEAT App.
Hoe kan ik het rapport naar de bestuurder van de andere auto sturen?
Hoe kan ik het rapport naar de bestuurder van de andere auto sturen?
Als je klaar bent met het toevoegen van alle informatie over het ongeval, sla je het rapport op. Door te tikken op de knop ‘Rapport opslaan’, wordt de e-mailtoepassing die je wilt gebruiken automatisch geopend, zodat je het rapport kunt verzenden naar wie je wilt. In de e-mailtoepassing kun je het rapport versturen naar de andere bestuurder, of de e-mail annuleren. Als je de bewerking wilt annuleren, wordt het rapport toch automatisch opgeslagen in je rapportlogboek. Als je het op een later tijdstip wilt verzenden, kun je het opgeslagen concept opnieuw openen en op de knop ‘Verzenden per e-mail’ tikken.

15. Wagenstatus

Waar gaat het gedeelte 'Wagenstatus' over?
Waar gaat het gedeelte 'Wagenstatus' over?
De functie ‘Wagenstatus’ informeert je over mogelijke problemen met je auto door je een waarschuwing via My SEAT App te sturen. Deze waarschuwingen geven een gedetailleerde beschrijving van het probleem en sommige worden automatisch naar de dealer van je voorkeur doorgestuurd, zodat deze je ondersteuning kan bieden.
Waar kan ik het gedeelte ‘Wagenstatus’ vinden?
Waar kan ik het gedeelte ‘Wagenstatus’ vinden?
Het gedeelte ‘Wagenstatus’ verschijnt alleen in je startscherm als er een waarschuwing voor je auto is. Anders toont de app een bericht dat je auto in orde is.
Hoe lang duurt het voordat een waarschuwing over de auto in My SEAT App verschijnt?
Hoe lang duurt het voordat een waarschuwing over de auto in My SEAT App verschijnt?

Als er een probleem is met je auto en er een lampje in je dashboard gaat branden, leest My SEAT DataPlug deze informatie uit en toont dit in My SEAT App, zodat je weet waar het probleem over gaat. Het is belangrijk dat de app ten minste op de achtergrond meeloopt.

Om veiligheidsredenen wordt deze procedure pas uitgevoerd wanneer de auto tot stilstand is gebracht (met de motor aan of het contactslot in de accessoirestand) en kan 1 tot 5 minuten duren, afhankelijk van het model van je auto.

Wat is het verschil tussen laag, gemiddeld of hoog waarschuwingsniveau?
Wat is het verschil tussen laag, gemiddeld of hoog waarschuwingsniveau?

Waarschuwingssignalen van laag en gemiddeld niveau informeren je over problemen met je auto die niet kritiek zijn, maar dat wel kunnen worden als ze niet worden opgelost. In deze gevallen wordt de informatie automatisch naar de dealer van je voorkeur gestuurd en wordt er op korte termijn contact met je opgenomen.

Signalen van een hoog waarschuwingsniveau daarentegen geven een serieus probleem aan, zodanig dat er niet meer met de auto mag worden gereden. In deze gevallen biedt My SEAT App je een snelle manier om de SEAT pechhulp te bellen.

16. Onderhoud

Waar gaat het gedeelte 'Onderhoud' over?
Waar gaat het gedeelte 'Onderhoud' over?
In het gedeelte ‘Onderhoud’ vind je de aanbevolen onderhoudswerkzaamheden voor je auto op basis van de leeftijd en het aantal gereden kilometers. Let op dit is een prognose van het onderhoudsschema dat de fabrikant voorschrijft. Hier wordt geen rekening gehouden met eerder uitgevoerde werkzaamheden. De dealer zal altijd kijken op basis van de actuele kilometertstand en historie, wat voor onderhoud jouw SEAT nodig heeft.
Moet ik de onderhoudsaanbevelingen opvolgen?
Moet ik de onderhoudsaanbevelingen opvolgen?
Het gaat hier om aanbevelingen/ een prognose van SEAT conform het onderhoudsschema, op basis van de door jou ingevoerde kilometerstand en leeftijd van je auto. Het staat je vrij om te doen wat jij het beste vindt voor je auto.
Waarom zijn er geen schema's met aanbevolen onderhoudswerkzaamheden voor mijn auto?
Waarom zijn er geen schema's met aanbevolen onderhoudswerkzaamheden voor mijn auto?
De onderhoudsschema's verschillen per land. Het is mogelijk dat er in jouw land voor jouw automodel geen schema's met onderhoudsaanbevelingen zijn. In dit geval raden we je aan via My SEAT App contact op te nemen met de dealer van jouw voorkeur, waar je optimale ondersteuning en adviezen kunt krijgen.
Waarom moet ik mijn gegevens handmatig invoeren als er een DataPlug gekoppeld is?
Waarom moet ik mijn gegevens handmatig invoeren als er een DataPlug gekoppeld is?
Er wordt momenteel aan verbetering van deze functie gewerkt. Tot het zover is, worden alleen de kilometers automatisch toegevoegd als je een DataPlug hebt gekoppeld.

17. Aanbiedingen

Waar gaat het gedeelte 'Aanbiedingen' over?
Waar gaat het gedeelte 'Aanbiedingen' over?
In dit gedeelte vind je enkele aanbiedingen met betrekking tot jouw SEAT.
Kan ik bij elke dealer gebruikmaken van een aanbieding?
Kan ik bij elke dealer gebruikmaken van een aanbieding?
Aanbiedingen in My SEAT App zijn geldig bij alle officiële SEAT dealers. De genoemde prijzen zijn consumenten adviesprijzen incl. BTW.
Zijn er verschillende aanbiedingen, afhankelijk van mijn automodel?
Zijn er verschillende aanbiedingen, afhankelijk van mijn automodel?
In het gedeelte Aanbiedingen vind je algemene aanbiedingen voor elke gebruiker van My SEAT App en specifieke aanbiedingen die alleen beschikbaar zijn voor het model en bouwjaar van jouw auto.

18. Parkeren

Waar gaat het gedeelte 'Parkeren' over?
Waar gaat het gedeelte 'Parkeren' over?
Met de functie 'Parkeren’ kun je je laatste parkeerlocatie opslaan, weergeven en delen. Je kunt de exacte datum en tijd van parkeren opslaan, zodat je altijd kunt bekijken wanneer je parkeertijd afloopt. Daarnaast kun je je parkeerlocatie openen in je favoriete navigatie-app, begeleiding krijgen bij het vinden van je auto of je locatie delen via WhatsApp of sms.
Slaat deze functie de parkeerlocatie automatisch op?
Slaat deze functie de parkeerlocatie automatisch op?
De functie ‘Parkeren’ slaat je parkeerlocatie alleen automatisch op als je in je smartphone toestemming voor geolocatie voor My SEAT App hebt gegeven. In iOS is het noodzakelijk dat de app op zijn minst op de achtergrond wordt uitgevoerd.
Kan ik aanwijzingen krijgen om mijn auto terug te vinden?
Kan ik aanwijzingen krijgen om mijn auto terug te vinden?
Als je op het pijlpictogram rechts in het gedeelte ‘Parkeren’ klikt, kunt je Google Maps of Maps (iOS) openen en aanwijzingen naar je parkeerlocatie krijgen. Geolocatie moet op je smartphone altijd zijn toegestaan voor My SEAT App.
Kunnen andere gebruikers mijn parkeerlocatie zien?
Kunnen andere gebruikers mijn parkeerlocatie zien?
Zolang je je parkeerlocatie niet publiceert of deelt, ben jij de enige persoon die de parkeerlocatie kan zien.
Hoe nauwkeurig is de indicatie?
Hoe nauwkeurig is de indicatie?
Theoretisch is de indicatie tot op 5 à 10 meter nauwkeurig, gebaseerd op GPS-technologie. Er kunnen echter andere, externe factoren van invloed zijn op deze nauwkeurigheid, waardoor we een exacte indicatie niet kunnen garanderen. Als je bijvoorbeeld ondergronds parkeert, kan de dikte van de muren effect hebben op het GPS-signaal.
Kan ik een herinnering ontvangen als mijn parkeertijd verstrijkt?
Kan ik een herinnering ontvangen als mijn parkeertijd verstrijkt?
Met de functie ‘Parkeren’ kun je de datum en het uur waarop je hebt geparkeerd opslaan en een herinnering instellen die je waarschuwt wanneer de parkeertijd bijna voorbij is. Zorg er wel voor dat je in de instellingen van My SEAT App en je smartphone meldingen hebt toegestaan.