SEAT Navigatie updates

Actuele kaarten

Het wegennet is constant in verandering, niet alleen hier in Nederland,
maar ook in het buitenland zitten ze niet stil. Als jij deze vakantie ook
hebt ervaren dat jouw navigatiesysteem even in de war was, dan is
dat erg vervelend. Gelukkig kun je je systeem (laten) updaten met
de laatst beschikbare wegenkaarten. Bestel de navigatie update
nu in de webshop en manoeuvreer je SEAT weer probleemloos
door de stedelijke jungle!

Updates

SEAT kent verschillende navigatiesystemen, systemen die alleen offline te updaten zijn (via een SD kaart, CD of DVD) en systemen met MapCare waarvan de update online gedaan kan worden (3 jaar gratis). Mapcare is alleen bij de Ateca en Leon modellen van toepassing, waarbij voor de Leon het volgende geldt:

De volgende Leon modellen (door SEAT Nederland geleverd) hebben MapCare, indien de auto de meeruitvoeringscode PM4 of PM6 heeft​:

  • Leon 5-deurs: alle versies met een chassisnummer vanaf VSSZZZ5FZER050535 en opvolgend*
  • Leon SC: alle versies met een chassisnummer vanaf VSSZZZ5FZER048818 en opvolgend*
  • Leon ST: alle versies met een chassisnummer vanaf VSSZZZ5FZER051481 en opvolgend*
* alleen i.c.m. meeruitvoeringscode PM4 of PM6. Het kan voorkomen dat een opvolgend chassisnummer niet is voorzien van Mapcare.

Waar vind ik het chassisnummer?

Het chassisnummer kun je vinden onder de voorruit van de auto en tevens in het kentekenbewijs. ​De meeruitvoeringscodes staan op de witte sticker in het serviceplan boekje en achterin de auto bij het reservewiel. Kun je het niet vinden, de dealer kan aan de hand van het chassisnummer van jouw auto nagaan of de auto MapCare heeft. ​

Om te kijken of er online een nieuwere kaartversie beschikbaar is kun je hier kijken.

  • Zit jouw update er niet tussen? Kijk dan in onze webshop voor diverse offline update mogelijkheden.
  • Problemen met installeren? Neem contact op met een SEAT dealer voor hulp bij het installeren van de laatste updates voor jouw specifieke navigatiesysteem.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Waarom moet ik updates uitvoeren?

    Het (Europese) wegennetwerk is constant in verandering. Door je navigatiekaarten en andere software regelmatig te updaten, zorg je voor een ideale werking. Ook de verbinding met externe apparaten blijft zo optimaal.

  • Waarom moet ik ook andere software updaten?

    Vooral omdat applicaties van je smartphone continu worden ontwikkeld. Door ook je infotainmentsysteem te updaten, blijft de ‘aansluiting’ perfect. Ook leuk: je ziet altijd het meest recente logo van je favoriete radiostation.
  • Waar kan ik de updates vinden?

    De beschikbare updates voor zowel GPS-kaarten als software voor het infotainmentsysteem vind je op deze pagina. Niet gevonden waar je naar zoekt? Vraag jouw dichtstbijzijnde SEAT Dealer of Servicepunt om je snel en vakkundig op weg te helpen.

  • Welke media systeem heb ik?

    Om erachter te komen welk media systeem jij precies hebt kun je kijken op deze pagina. Je kan natuurlijk ook altijd contact opnemen met het dichtstbijzijnde SEAT servicepunt.

    Vind een Servicepunt

  • Overige vragen

    Voor overige vragen kun je terecht bij jouw dichtsbijzijnde SEAT service punt, of je kan je vraag stellen via onze chat:

    Chat met medewerker

HET VOORDEEL VAN

SEAT SERVICE

VLOT > VAKKUNDIG > VERTROUWD

/ De hoogste kwaliteit
/ Transparant en betrouwbaar
/ SEAT-pechhulp
/ 2 jaar garantie op reparaties en onderdelen
/ Behoud van fabrieksgarantie

Meer informatie..

Hoe kunnen we je verder helpen?

Onderdelen & 
Accessoires

Dakdragers, wielensets, trekhaken en nog véél meer. Het is nu allemaal gemakkelijk te bestellen via de SEAT Webshop.

Een SEAT-werkplaats in de buurt