Schade zonder tegenpartij

Volg het onderstaande stappenplan en we zorgen dat je zo snel mogelijk weer van je SEAT kunt genieten.

  • Sta je veilig? Zorg daar eerst voor!
  • Maak als het kan foto's van de schade zodat de plek en grootte van de schade duidelijk zijn.
  • Rijd gerust door naar je bestemming als dit kan. Vul wel binnen 48 uur dit schadeformulier in zodat wij voor je aan de slag kunnen. Kan je niet meer met de auto rijden, bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. De BerijdersDesk is bereikbaar tussen 08.00 en 17.30. Buiten kantooruren word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.
  • Na de melding ontvang je een e-mail van ons Schadeteam over de afhandeling.
Na de melding

Na de melding kan het Schadeteam van SEAT Financial Services voor je aan de slag. Hieronder lees je wat je kunt verwachten:

  1. Beoordeling melding 
  2. Je melding wordt bekeken en beoordeeld.    
  3. Contact 
  4. Binnen een aantal dagen ontvang je een e-mail met verdere instructies voor de afhandeling van de schade. Is het een kleine schade of loopt je contract binnenkort af? Dan kan het zijn dat de schade niet meer hoeft te worden hersteld.
  5. Beoordeling schade 
  6. In sommige schadegevallen laten we een schade-expert naar de schade kijken. Als dit het geval is ontvang je hierover een e-mail. 
  7. Herstel 
  8. We laten je weten waar je de schade het beste kunt laten herstellen. Als het even kan is dit je vertrouwde SEAT-dealer. Soms zullen we je vragen naar een door ons geselecteerd herstelbedrijf te gaan.
  9. Facturatie 
  10. De eigen bijdrage aan de reparatiekosten van de schade (het eigen risico) wordt net als je maandfactuur digitaal gefactureerd. Dit is het eigen risico per schade (dus niet per jaar of over de hele looptijd). Dit zal maximaal het bedrag zijn dat je aan eigen risico hebt gekozen in je contract.  

Schade met tegenpartij

Volg het onderstaande stappenplan en we zorgen dat je zo snel mogelijk weer van je SEAT kunt genieten.

  • Zorg voor jullie veiligheid en die van medeweggebruikers. Denk aan hesjes en de gevarendriehoek.
  • Maak als het kan foto's zodat de situatie, plek en grootte van de schade duidelijk zijn.
  • Vul met de tegenpartij het blauwe Europees schadeformulier (als papieren versie aan te vragen bij de BerijdersDesk en/of hier te downloaden) in en onderteken beide het formulier. Melden met een app is nog niet mogelijk tenzij de verzekeraar van de tegenpartij deze mogelijkheid wel aanbiedt.
  • Als je niet meer verder kan rijden bel dan de BerijdersDesk op (033) 454 95 55. Zij zijn bereikbaar tussen 08.00 en 17.30 en daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale. 
  • Vul later het Europees schadeformulier verder aan en stuur het op. Klik op lees meer voor meer informatie hierover. 
  • Een medewerker van het Schadeteam neemt contact met je op.
Het Europees schadeformulier invullen

Heb je samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees schadeformulier ingevuld? Dan kan je in alle rust de achterkant zelf in- en aanvullen. Doe dat wel binnen 48 uur zodat je alles nog goed weet. Heel belangrijk is, dat je het ook ondertekent! 

Het formulier kan naar ons worden verstuurd door het hier te uploaden of door het per post te sturen. Wij hebben dit formulier nodig om de schade af te handelen. Als je het Europees schadeformulier per post verstuurt of het upload op onze website hoef je geen online schadeformulier in te vullen. Je kunt het formulier per post sturen naar

SEAT Financial Services

T.a.v. het Schadeteam

Antwoornummer 7132

3800 TC Amersfoort

Na de melding

Na ontvangst van de melding kan het Schadeteam van SEAT Financial Services voor je aan de slag. Zij overleggen met je SEAT-dealer waar nodig. Dit is wat je kunt verwachten:

  1. Beoordeling melding
  2. De schade wordt beoordeeld aan de hand van het formulier dat je hebt ingestuurd.
  3. Contact
  4. Binnen een aantal dagen ontvang je een e-mail met verdere instructies voor de afhandeling van de schade. Is het een kleine schade of loopt je contract binnenkort af? Dan kan het zijn dat wij het laten herstellen van de schade niet accorderen.
  5. Beoordeling schade
  6. In sommige schadegevallen laten we een schade-expert naar de schade(s) kijken. Als dit het geval is ontvang je hier een e-mail over.
  7. Herstel
  8. We laten je weten waar je de schade aan jouw auto het beste kunt laten herstellen. Dit kan je SEAT-dealer zijn of een door ons geselecteerd herstelbedrijf.
  9. Verhaalprocedure
  10. De verzekeringsmaatschappijen gaan met elkaar in gesprek over de aansprakelijkheid en de schadekosten. Dit kan best een tijd duren.
  11. Tussentijdse facturatie
  12. De kosten van herstel worden in eerste instantie altijd door ons betaald. Er zijn vervolgens twee situaties mogelijk:

    1. Niet verhaalbaar: Is de schade niet verhaalbaar, dan belasten we de eigen bijdrage aan het schadeherstel door. Dit is maximaal de hoogte van het eigen risico, zoals terug te vinden in je contract. Facturatie gebeurt via een digitale factuur op de gebruikelijke wijze.

    2. (Mogelijk) wel verhaalbaar: Is de schade mogelijk wél verhaalbaar dan belasten we de eerste 3 maanden niets aan je door. Mocht na 3 maanden de tegenpartij de schuldvraag nog steeds betwisten, zullen we de eigen bijdrage toch aan je doorbelasten. Lukt het ons alsnog de schade te verhalen op de tegenpartij, dan krijg je uiteraard de eerder doorbelaste eigen bijdrage aan de kosten terug. Facturatie en terug storting gebeurt via de gebruikelijke digitale route.
  13. Eindafrekening
  14. Wanneer de verzekeringsmaatschappijen er samen uit zijn ontvang je de eindafrekening. Als we de schade op de tegenpartij kunnen verhalen wordt de eerder betaalde eigen bijdrage uiteraard terugbetaald.

Ruitschade

Is één van de ruiten van je SEAT beschadigd? Het is voor je eigen veiligheid belangrijk om dit zo snel mogelijk te laten repareren, ook als je er verder geen last van hebt.

De eerste stappen bij ruitschade

Bel de BerijdersDesk op 033 4549555. Zij zijn bereikbaar van 08.00 tot 17.30. Daarbuiten word je doorgeschakeld naar de Alarmcentrale.

  1. Kies optie 1 en daarna optie 3 in het keuzemenu.
  2. Eén van onze medewerkers vertelt je precies wat je nu het beste kunt doen.
Facturatie

Als de voorruit in zijn geheel moet worden vervangen dan betaal je mee tot €65,-. Herstel door middel van een harsinjectie is kosteloos. Belangrijk is wel dat alleen voorruiten in aanmerking komen voor herstel door middel van een harsinjectie. Dit herstel is afhankelijk van de beschadiging en is dus niet altijd mogelijk. Als Private Lease klant is je eigen risico bij glasherstel wel standaard verlaagt tot €65,-.

Vervangend vervoer bij schade

Bij diefstal van, pech met of schade aan je private leaseauto waardoor je niet meer verder kunt rijden, is er vervangend vervoer beschikbaar. Voor contracten afgesloten vanaf 1 februari 2016 is er altijd vervangend vervoer voor je beschikbaar. De kosten hiervan worden niet aan je doorbelast, maar betaald door ons.  Het is wel belangrijk om te onthouden dat je enkel recht hebt op vervangend vervoer zolang je private leaseauto niet beschikbaar is.

Heb je vóór 1 februari 2016 een contract getekend, dan kun je in het contract vinden of je recht hebt op vervangend vervoer.

Veelgestelde Vragen

Heb je vragen over SEAT Private Lease? Bekijk hier alle antwoorden op de veelgestelde vragen.

Einde Contract

Ben je private lease-klant van SEAT? Lees hier dan alles over wat je kunt verwachten wanneer je contract afloopt.