Hybride rijden

In de SEAT Leon Sportstourer

Elektrisch rijden in de Leon Sportstourer

  • Zuinig rijden, maar ook de zekerheid van een brandstofmotor? De SEAT Leon Sportstourer FR PHEV staat voor je klaar. Korte ritjes tot 63 km¹ rijd je emissievrij. Opladen? Dat doet 'ie als je remt, of gewoon aan een laadpaal.

  • De SEAT Leon Sportstourer FR PHEV is uitgerust met een 1.4 Plug-in Hybrid motor. Een krachtige 150 kW/204 pk sterke aandrijving waarmee je tot wel 63 km¹ volledig elektrisch kan rijden. Met de auto op vakantie? Geen zorgen. Je hebt een gecombineerde range van 800 km¹.

  • Of je nu thuis, op je werk of onderweg bent, je SEAT Leon Sportstourer FR PHEV opladen kan eenvoudig en snel. Met een 11 kW thuislaadstation is de accu in circa 3,5 uur volledig opgeladen. Laad je via een 230 V aansluiting, dan kan je na circa 6 uur weer met een volle accu verder rijden.

  • De Leon Sportstourer FR PHEV is van jou vanaf € 39.990**.

Nu in prijs verlaagd

FR PHEV Business Intense

Combineer de kracht van elektrisch rijden en de grenzeloze mogelijkheden van een brandstofmotor. Geniet van het beste van twee werelden in de sportieve Leon Sportstourer FR PHEV Business Intense. Voor de levensgenieters die altijd voorop willen lopen en op niets willen inleveren.
Nu vanaf € 39.990** en € 264*** bijtelling p/m.

Zakelijk de nieuwe Leon rijden
Wat is een PHEV?

Elektrisch + benzine = meer power

PHEV staat voor Plug-in Hybrid Electric Vehicle en betekent dat de auto voorzien is van zowel een benzine- als een elektromotor. Met de SEAT Leon Sportstourer PHEV kies je zelf of je elektrisch of op benzine rijdt, óf beide energiebronnen tegelijk gebruikt. Rij tot 63 kilometer¹ op enkel de elektrische motor en bespaar op je verbruikskosten. Gebruik je beide energiebronnen tegelijk, dan heb je 204 pk tot je beschikking en rijd je tot 729 kilometer¹. Opladen gaat via een laadpaal, maar de auto laadt ook zelf bij tijdens het remmen.

Motorisering

Het beste van twee motoren in één auto. De Leon Sportstourer FR PHEV combineert een 85 kW elektrische motor met een 1.4 liter TSI motor. Met een totaal van 150 kW/204 pk ben jij de linkerbaan de baas.

Actieradius

Waar wil je heen? De Sportstourer PHEV kent geen grenzen. Met de elektrische motor rijdt je zo'n 63 km¹ volledig emissievrij. Niet ver genoeg? Geen zorgen. Schakel over op de brandstofmotor en je hebt een gecombineerde range van 729 km¹
Touchscreen in de SEAT Leon

Remmen en laden

De Leon Sportstourer PHEV heeft een regeneratief remsysteem: als je remt, laad je de accu weer een klein beetje bij. Een makkelijke manier om nét dat beetje extra uit je range te halen.
Interieur in de SEAT Leon

Altijd verbonden

Favoriete playlist luisteren? Naar je bestemming navigeren? Makkie, dankzij het 10" navigatiesysteem. En door SEAT CONNECT ben je overal met je auto verbonden. Zo koel of verwarm je 'm voor, gewoon vanaf de bank.
Laden

Tanken in je pyjama

Opladen is easy en kan op verschillende manieren: thuis aan het stopcontact, thuis aan een lader, in de stad aan een openbare laadpaal of een snellader onderweg. De Leon Sportstourer PHEV laadt zelfs op terwijl je remt. Laad je de Leon Sportstourer PHEV aan een thuislader of openbare laadpaal op, dan zit de accu binnen 4 uur weer helemaal vol.

De voordelen

Goedkoop en duurzaam rijden

Milieubewust, én bespaar geld tijdens je dagelijkse ritje naar werk of de supermarkt. De SEAT Leon Sportstourer PHEV verbruikt een stuk minder benzine dan auto met alléén een verbrandingsmotor. Hij verbruikt zelfs helemaal niets als je alleen de elektromotor gebruikt. De Leon Sportstourer PHEV heeft namelijk een gemiddeld verbruik van slechts 1,2 l/100 km¹, volgens de WLTP-testcyclus, en stoot daarmee ook aanzienlijk minder CO₂ uit.

Elektrisch rijden

Meer weten over de nieuwe Leon Sportstourer?

Benieuwd wat de pers van de Leon Sportstourer vindt? Bekijk en lees dan hun reviews.

Ga naar Reviews >

¹ Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.