De Mijn SEAT App

Verbonden met jouw SEAT

Tussen 2016 en 2020 zijn een groot aantal SEAT modellen uitgerust met de Mijn SEAT app. Met deze app ben je ook op afstand verbonden met je SEAT en heb je toegang tot een groot aantal diensten die niet alleen inzicht geven in de status van de auto, maar die ook gemak brengen. Zo kun je zien waar de auto geparkeerd staat en geeft de app onderhoudsmeldingen en een verbruiksmonitor weer, is een ritregistratiemodule mogelijk en zijn bijvoorbeeld de banden- en accuspanning, verlichting en remmen te controleren.

Dit kun je met de Mijn SEAT App:

  • Controleer of je auto op slot staat
  • Check de waarschuwingslampjes
  • Bekijk service video's
  • Serviceberichten krijgen van SEAT
  • Je auto als gestolen opgeven
  • Controleer accu- en bandenspanning
  • Check wanneer onderhoud nodig is
  • Rij zuiniger dankzij de rijstijl score
  • Vind je auto terug dankzij de locatievoorziening
  • Houd je zakelijke en prive ritten bij
  • Bij pech, snel contact met SEAT mobiliteitsservice
  • Check hoeveel brandstof je nog hebt
mijn seat app
In de app kun je gelijk zien hoe jouw SEAT er aan toe is, waar deze geparkeerd staat en of er aandacht nodig is voor een storing of onderhoud. Een afspraak kun je eenvoudig vanuit de app maken.
mijn seat app
In de app kun je, je gemaakte ritten terugvinden en kun je per rit aangeven of deze prive of zakelijk was. Ook kun je er een notitie bij zetten, zodat je met het handige filter die mooie rit eenvoudig kunt terugvinden*.

Veelgestelde vragen over de nieuwe Mijn SEAT App

Het aanmelden met mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” werkt niet.
Het aanmelden met mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” werkt niet.
• Sluit de app en start deze opnieuw. Indien dit niet lukt, vraag dan een nieuw wachtwoord aan door op de tekst “Nieuw wachtwoord aanvragen” te drukken. Een email, met daarin een verificatie-code, wordt direct gestuurd.
• Houd er rekening mee dat zowel het opgegeven “E-mailadres” als “Wachtwoord” hoofdlettergevoelig zijn. 
 
Ik moet meermaals mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” invoeren, ook al heb ik eerder ingelogd met de verificatiecode. Waarom is dit?
Ik moet meermaals mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” invoeren, ook al heb ik eerder ingelogd met de verificatiecode. Waarom is dit?
• Vanuit privacy oogpunt is deze extra beveiliging ingebouwd op het moment dat de verbinding met het platform verbroken is; bijvoorbeeld bij geen verbinding via 4G of Wi-Fi.
 Ik kan mijn verificatiecode niet invoeren, want ik zie geen toetsenbord. (geldt voor sommige Android toestellen)  
 Ik kan mijn verificatiecode niet invoeren, want ik zie geen toetsenbord. (geldt voor sommige Android toestellen)  
• Druk op één van de “ *-velden ”, welke aangeeft hoeveel cijfers van de 4-cijferige code ingevoerd zijn, en het toetsenbord zal verschijnen.
Klopt het dat ik een schermbeveiliging in moet stellen voordat ik de app kan gebruiken?
Klopt het dat ik een schermbeveiliging in moet stellen voordat ik de app kan gebruiken?
• Vanuit privacy oogpunt is deze extra beveiliging ingebouwd.
Ik zie niet alle ritten die ik gemaakt heb. Zijn deze gegevens verloren? En kan ik deze ritten nog downloaden?
Ik zie niet alle ritten die ik gemaakt heb. Zijn deze gegevens verloren? En kan ik deze ritten nog downloaden?

• De ritgegevens zijn niet verloren en worden zo spoedig mogelijk aangevuld. 
• Indien de knop om ritten te downloaden niet zichtbaar is (alleen mogelijk indien het rittenadministratie abonnement nog actief is), kun je per mail een verzoek voor deze gegevens sturen aan info@mindmobility.nl. Vermeld hierbij het mailadres van je account en het kenteken van jouw SEAT.

Voertuiggegevens zijn niet allemaal zichtbaar.
Voertuiggegevens zijn niet allemaal zichtbaar.
• Afhankelijk van het model en type zijn in een aantal gevallen een deel van de voertuiggegevens niet beschikbaar. Deze kunnen helaas niet getoond worden in de app.
Wanneer komt er een nieuwe update beschikbaar?
Wanneer komt er een nieuwe update beschikbaar?
• Wij blijven de app continue voorzien van kleine en grote updates. Raadpleeg daarom de App Store of Play Store om te controleren of je over de laatste versie beschikt,
Waar vind ik mijn QR-code?
Waar vind ik mijn QR-code?
Alleen SEAT modellen die geschikt zijn voor de Mijn SEAT app hebben een QR-code. Je vindt de QR-code op de deurstijl van de bestuurdersdeur en in het instructieboekje van jouw SEAT.

Goed om te weten

Zo werkt het. Niet tijdens het rijden.
Zo werkt het. Niet tijdens het rijden.
De Mijn SEAT app staat in directe verbinding met jouw SEAT. Via een beveiligde verbinding worden gegevens vanuit jouw auto naar jouw smartphone gestuurd. Goed om te weten: Het werkt niet andersom. Het is dus niet mogelijk om jouw auto bijvoorbeeld op afstand te ontgrendelen of van de handrem te halen. Een veilig gevoel.
Jouw privacy op de eerste plek.
Jouw privacy op de eerste plek.
SEAT hecht veel belang aan jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens. Zo kies je jouw eigen voorkeursdealer en kun je desgewenst jouw historische ritgegevens verwijderen. Lees meer.
* Houd tegelijk ook je zakelijke en privé ritten bij met de rittenregistratie.
* Houd tegelijk ook je zakelijke en privé ritten bij met de rittenregistratie.
Indien je SEAT ouder is dan 24 maanden of het is langer dan 24 maanden geleden dat de Mijn SEAT module is ingebouwd, is het abonnement voor rittenregistratie niet meer (opnieuw) af te sluiten.

Privacy statement

Wil je graag meer weten over hoe SEAT met de gegevens van klanten omgaat. Lees dan het privacy statement.

Gebruiks­voorwaarden

Benieuwd naar de gebruiksvoorwaarden. Kijk dan hier

Veelgestelde vragen

We hebben alle veelgestelde vragen even voor je op een rijtje gezet. Bekijk ze hier.