De Mijn SEAT App

Nu weet je echt alles over je SEAT

Met de Mijn SEAT app ben je ook op afstand verbonden met je SEAT.

Nieuw in de Mijn SEAT App:

Private Lease status

Met de nieuwe app krijg je inzicht in jouw gereden kilometers ten opzichte van het jaarkilometrage in je Private Lease contract. Je ziet precies hoeveel je bijbetaalt of terugontvangt. Rijd je structureel meer of minder dan het contractuele jaarkilometrage dan krijg je daar in de app een melding van en kun je met één telefoontje je contract aanpassen.

Gedetailleerde rijstijlscore

Ontvang handige feedback om je Rijstijl score keer op keer te verbeteren en rangschik jezelf iedere week een plekje hoger op het Leaderboard.

Meld diefstal

Je SEAT gestolen? Met de app kun je straks direct een gestolen voertuig rapporteren bij de politie. Via de app geef je ze toestemming om het voertuig realtime te traceren. Zo wordt het terugvinden van een gestolen voertuig een stuk makkelijker.

Dit kun je nog meer met de Mijn SEAT App:

  • Controleer of je auto op slot staat
  • Direct contact met pechhulp
  • Check de waarschuwingslampjes
  • Bekijk service video's
  • Controleer accu- en bandenspanning
  • Check wanneer onderhoud nodig is
  • Rij zuiniger dankzij de rijstijl score
  • Vind je auto terug dankzij de locatievoorziening
  • Houd je zakelijke en prive ritten bij
  • Bij pech, snel contact met SEAT mobiliteitsservice
  • Check hoeveel brandstof je nog hebt
  • Achteraf in te bouwen*

In de app kun je gelijk zien hoe jouw SEAT er aan toe is en of er onderhoud nodig is. De app laat je alles weten.

mijn seat app

Daarnaast werkt de app samen met Parkmobile. Wanneer je wegrijdt uit een betaald parkeerzone, stopt de app automatisch de parkeersessie. Houd tegelijk ook je zakelijke en privé ritten bij met de rittenregistratie. 

Veelgestelde vragen over de nieuwe Mijn SEAT App

De introductie van de nieuwe app verliep niet helemaal zoals we het graag hadden gezien. Dat vinden we, op z’n zachtst gezegd, heel vervelend. Met de laatste versie van de app hebben we de grootste hobbels weggenomen. Over deze nieuwe versie moeten we eerlijk zijn. We zitten nog niet op 100%. De belangrijkste functies werken, maar soms komt een deel van de informatie nog met vertraging binnen. Ook hier wordt hard aan gewerkt. De komende tijd zullen we de app daarom nog een aantal keren updaten via het reguliere updateproces. Hieronder staan de antwoorden op de meest voorkomende vragen.

Het aanmelden met mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” werkt niet.
Het aanmelden met mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” werkt niet.
• Sluit de app en start deze opnieuw. Indien dit niet lukt, vraag dan een nieuw wachtwoord aan door op de tekst “Nieuw wachtwoord aanvragen” te drukken. Een email, met daarin een verificatie-code, wordt direct gestuurd.
• Houd er rekening mee dat zowel het opgegeven “E-mailadres” als “Wachtwoord” hoofdlettergevoelig zijn. 
 
Ik moet meermaals mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” invoeren, ook al heb ik eerder ingelogd met de verificatiecode. Waarom is dit?
Ik moet meermaals mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” invoeren, ook al heb ik eerder ingelogd met de verificatiecode. Waarom is dit?
• Vanuit privacy oogpunt is deze extra beveiliging ingebouwd op het moment dat de verbinding met het platform verbroken is; bijvoorbeeld bij geen verbinding via 4G of Wi-Fi.
 Ik kan mijn verificatiecode niet invoeren, want ik zie geen toetsenbord. (geldt voor sommige Android toestellen)  
 Ik kan mijn verificatiecode niet invoeren, want ik zie geen toetsenbord. (geldt voor sommige Android toestellen)  
• Druk op één van de “ *-velden ”, welke aangeeft hoeveel cijfers van de 4-cijferige code ingevoerd zijn, en het toetsenbord zal verschijnen.
Klopt het dat ik een schermbeveiliging in moet stellen voordat ik de app kan gebruiken?
Klopt het dat ik een schermbeveiliging in moet stellen voordat ik de app kan gebruiken?
• Vanuit privacy oogpunt is deze extra beveiliging ingebouwd.
Ik zie niet alle ritten die ik gemaakt heb. Zijn deze gegevens verloren? En kan ik deze ritten nog downloaden?
Ik zie niet alle ritten die ik gemaakt heb. Zijn deze gegevens verloren? En kan ik deze ritten nog downloaden?

• De ritgegevens zijn niet verloren en worden zo spoedig mogelijk aangevuld. 
• Binnen een aantal weken wordt de knop toegevoegd die het mogelijk maakt om de ritten te downloaden. (Alleen mogelijk indien het rittenadministratie abonnement aangeschaft is). 
• Indien u deze gegevens dringend nodig heeft, kunt u per e-mail een verzoek doen aan: info@mindmobility.nl

Voertuiggegevens zijn niet allemaal zichtbaar.
Voertuiggegevens zijn niet allemaal zichtbaar.
• Afhankelijk van het model en type zijn in een aantal gevallen een deel van de voertuiggegevens niet beschikbaar. Deze kunnen helaas niet getoond worden in de app.
Wanneer komt er een nieuwe update beschikbaar?
Wanneer komt er een nieuwe update beschikbaar?
Er is op 18 juni een update doorgevoerd. Met deze release verbeteren we de stabiliteit van de app en voorkomen we dat je wordt uitgelogd indien er geen connectie is of voertuiggegevens niet kunnen worden opgehaald.
Daarnaast is de voertuiglocatie weer zichtbaar op de kaart. Binnenkort volgen meer updates.

Goed om te weten

Kan de Mijn SEAT App achteraf ingebouwd worden in mijn SEAT?*
Kan de Mijn SEAT App achteraf ingebouwd worden in mijn SEAT?*

Standaard beschikken de volgende modellen over Connected Car:

Ibiza Business Intense modellen 
Ibiza Limited Editions
Leon Business Intense en Connected modellen
Ateca Style, Xcellence en FR

Achteraf inbouw is mogelijk in:

Ibiza v.a. modeljaar 2008
Leon v.a. modeljaar 2006
Altea/ Altea XL v.a. modeljaar 2004
Ateca v.a. modeljaar 2016
Arona

 
Waar vind ik mijn QR-code?
Waar vind ik mijn QR-code?
Alleen SEAT modellen die geschikt zijn voor de Mijn SEAT app hebben een QR-code. Je vindt de QR-code op de deurstijl van de bestuurdersdeur en in het instructieboekje van jouw SEAT.
Zo werkt het. Niet tijdens het rijden.
Zo werkt het. Niet tijdens het rijden.
De Mijn SEAT app staat in directe verbinding met jouw SEAT. Via een beveiligde verbinding worden gegevens vanuit jouw auto naar jouw smartphone gestuurd. Goed om te weten: Het werkt niet andersom. Het is dus niet mogelijk om jouw auto bijvoorbeeld op afstand te ontgrendelen of van de handrem te halen. Een veilig gevoel.
Jouw privacy op de eerste plek.
Jouw privacy op de eerste plek.
SEAT hecht veel belang aan jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens. Zo kies je jouw eigen voorkeursdealer en kun je desgewenst jouw historische ritgegevens verwijderen. Lees meer.

Privacy statement

Wil je graag meer weten over hoe SEAT met de gegevens van klanten omgaat. Lees dan het privacy statement.

Gebruiks­voorwaarden

Benieuwd naar de gebruiksvoorwaarden. Kijk dan hier

Veelgestelde vragen

We hebben alle veelgestelde vragen even voor je op een rijtje gezet. Bekijk ze hier.