Verbonden met jouw SEAT
Tegenwoordig ben je altijd verbonden. Met je vrienden, familie, hobby's. Je hele wereld. En nu ook met jouw SEAT. Met de diensten van SEAT CONNECT sta jij in verbinding met jouw SEAT en de wereld er omheen.
Tegenwoordig ben je altijd verbonden. Met je vrienden, familie, hobby's. Je hele wereld. En nu ook met jouw SEAT. Met de diensten van SEAT CONNECT sta jij in verbinding met jouw SEAT en de wereld er omheen.
Altijd en overal connected zijn betekent altijd en overal veilig zijn. Waar je ook bent.
Wat er ook moet gebeuren en wat je ook wilt checken, je kan het op afstand doen via jouw smartphone.
De online diensten van SEAT CONNECT helpen je altijd zo gemakkelijk en snel mogelijk op je bestemming aan komt.
Om SEAT CONNECT te kunnen gebruiken, heb je een SEAT ID nodig. Deze maak je gemakkelijk aan via de SEAT ID Portal. Met een SEAT ID heb jij toegang tot de digitale wereld van jouw SEAT.
Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook je SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in het MySEAT portaal waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Als je de registratie hebt doorlopen, hoef je alleen nog maar je auto te linken aan je gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kun je gebruik maken van alle SEAT CONNECT- online diensten.
Kom je er niet uit of heb je de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.
Als het probleem zich niet oplost, kun je het beste contact opnemen met je voorkeursdealer.
SEAT houdt een database bij met alle persoonsgegevens die klanten hebben opgegeven, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle SEAT CONNECT-diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de SEAT CONNECT-diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.
Elk gebruik van gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de SEAT CONNECT-privacypolicy.
Houd er rekening mee dat alle gegevens enkel door SEAT en zijn distributie- en servicepartners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt SEAT de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.
Je SEAT moet een van de volgende modellen zijn:
SEAT CONNECT wordt beschikbaar in Duitsland, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Nederland, Luxemburg, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Malta, Slowakije, Andorra, Estland, Letland, Litouwen, Servië, Albanië, Macedonië, Bosnië-Herzegovina en Oekraïne, Montenegro en Gibraltar.
Voor actuele informatie over de beschikbaarheid in jouw land, verwijzen we naar het MySEAT-portaal: my.seat
De gratis proefperiode kan variëren afhankelijk van de landuitvoering en het uitrustingsniveau, maar geldt altijd ten minste 12 maanden. De geldigheidsperiode is gelinkt aan je voertuig en wordt weergegeven in je gebruikersaccount. Na de gratis proefperiode moet je je abonnement vernieuwen om de diensten te kunnen blijven gebruiken.
Onderstaand de verschillende abonnementen die er worden aangeboden:
Zorg er eerst en vooral voor dat je de meest recente versie van de app geïnstalleerd hebt op je smartphone. Kijk dit na in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de beschikbare updates.
Als je nog steeds niet kunt inloggen op je SEAT CONNECT-account, kun je naar het SEAT ID-portaal gaan en gebruikmaken van de e-mail waarmee je je geregistreerd hebt, je gebruikersnaam of je mobiele telefoonnummer om je account te identificeren en je wachtwoord te resetten. Neem contact op met de SEAT Klantenservice wanneer het probleem zich blijft voordoen, wij helpen je graag verder.
SEAT CONNECT
Standaard op de SEAT Mii Electric en vanaf 2020 op de nieuwe SEAT Leon en Leon Sportstourer. Vanaf September 2020 ook standaard op de SEAT Ibiza, Arona, Ateca en Tarraco (Reference modellen zonder SEAT Radio of Navigatiesysteem uitgesloten).
Mijn SEAT App
Vanaf 2016 tot September 2020 kan je SEAT uitgevoerd zijn met de Mijn SEAT App. Dit is een Nederlandse Connected Car dienst die door SEAT Nederland is ontwikkeld. Deze was standaard op de SEAT Leon en Ateca Connected modellen en op de Business uitvoeringen. Op de portierruiten kun je een Sticker terugvinden met Mijn SEAT App en bij het instructieboekje zit een leaflet met een QR code (deze zit ook in de A-stijl) waarmee je de auto aan de Mijn SEAT App kunt koppelen. Kijk hier voor meer informatie.