SEAT CONNECT

SEAT CONNECT
SEAT CONNECT

Verbonden met jouw SEAT

Tegenwoordig ben je altijd verbonden. Met je vrienden, familie, hobby's. Je hele wereld. En nu ook met jouw SEAT. Met de diensten van SEAT CONNECT sta jij in verbinding met jouw SEAT en de wereld er omheen.

Wees verbonden met jouw SEAT. Altijd en overal.
SEAT CONNECT
SEAT CONNECT download voor Android

Download voor Android

Scan de QR-code voor jouw smartphone, of ga naar de Play Store via de button hieronder.

Download de app voor Android

SEAT CONNECT download voor Apple

Download voor Apple

Scan de QR-code voor jouw smartphone, of ga naar de App Store via de button hieronder.

Download de app voor Apple

Veiligheid & Service

Altijd veilig

Altijd en overal connected zijn betekent altijd en overal veilig zijn. Waar je ook bent.

Want SEAT CONNECT helpt je in noodsituaties en zorgt ervoor dat jij veilig van A naar B komt.
SEAT CONNECT

Via de Noodoproepservice wordt er in noodgevallen goed voor je gezorgd. Wanneer de auto een ongeluk detecteert, bijvoorbeeld door de activering van de airbags, wordt automatisch hulp ingeroepen. Jouw SEAT stuurt belangrijke informatie door naar de hulpdiensten zodat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. Je kunt ook zelf de hulpdiensten oproepen via de Noodoproep-knop in de dakconsole.

Sta je met pech en heb je hulp nodig? Via de app, of via het infotainmentsysteem of de pechhulp-knop in de dakconsole in jouw SEAT kun je online pechhulp regelen. Er worden dan automatisch belangrijke gegevens van de auto gedeeld met de SEAT hulpdiensten. Een medewerker helpt je vervolgens de oorzaak van het probleem te vinden en eventueel te verhelpen. Zo nodig kan er een servicevoertuig gestuurd worden als het probleem niet direct kan worden opgelost.

Heb je vragen over jouw SEAT of over de SEAT CONNECT diensten? Dan kun je in contact komen met onze klantenservice via het infotainmentsysteem of de informatie-knop in de dakconsole. Onze medewerkers staan altijd klaar om je te helpen.

Jouw SEAT houdt zichzelf en de vitale functies van de auto goed in de gaten. Wanneer de auto detecteert dat het tijd is voor onderhoud, of wanneer er iets mis is met de auto, zal dit kenbaar gemaakt worden. Daarnaast gaat er ook een melding naar je geselecteerde SEAT-dealer. Hierdoor weten zij precies wat er gedaan moet worden en maak je heel gemakkelijk een serviceafspraak bij jouw SEAT-dealer.
Toegang op afstand

Altijd in controle

Wat er ook moet gebeuren en wat je ook wilt checken, je kan het op afstand doen via jouw smartphone.

Want met de SEAT CONNECT app kun jij jouw auto bedienen en meldingen ontvangen.
SEAT CONNECT
Via de app kun je heel gemakkelijk controleren of alles in orde is met jouw SEAT. Je kan bijvoorbeeld de resterende actieradius zien en checken of je moet tanken of laden, of de actuele kilometerstand bekijken.
Via de app kun je zien of je jouw SEAT wel op slot hebt gedaan. Ben je het vergeten? Dan kun je via de app gewoon eenvoudig de auto vergrendelen. Ook ontgrendelen kan eenvoudig op afstand.

Jouw SEAT kan goed op zichzelf passen, dankzij Diefstalwaarschuwing. De diefstalwaarschuwing is een online alarmsysteem: wanneer jouw SEAT detecteert dat iemand probeert in te breken, of detecteert wanneer de auto onverwachts verplaatst wordt dankzij de hellingshoek-sensor, krijg jij een melding via de app. Je kan dan snel de politie waarschuwen en de kans op een inbraak of diefstal aanzienlijk verkleinen. Let op: jouw SEAT moet uitgerust zijn met een alarmsysteem om samen te kunnen werken met de diefstalwaarschuwing.

Start of stop eenvoudig het laden van de accu op afstand bij Plug-in Hybrides (PHEV) en volledig electrische SEAT's. Daarnaast regel je gemakkelijk via de SEAT CONNECT app wanneer je SEAT opgeladen moet worden. Handig als je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van daltarief voor je stroom en de accu op jouw vertrektijd 's ochtends vol moet zijn.
Is het koud of juist heel warm buiten en vertrek je binnenkort met jouw SEAT? Stel alvast de temperatuur van het interieur in, zodat je weg kan rijden met de juiste temperatuur. Ook handig wanneer het vriest buiten, dan kunnen de ruiten alvast beginnen met ontdooien en hoef jij niet te krabben. Deze funtie is alleen beschikbaar bij Plug-in Hybrides (PHEV) en volledig electrische SEAT's.
Ben je na een dag shoppen vergeten waar je jouw SEAT ook alweer hebt geparkeerd? Geen probleem. Via de app kun je eenvoudig zien waar jouw SEAT staat en kun je, wanneer dat nodig is, erheen navigeren. Sta je er dichtbij, maar zie je 'm nog steeds niet? Activeer dan de alarmlichten en eventueel de claxon om je te helpen.
Warme zomerdag? Start op afstand alvast de ventilatie, zodat de eerste warmte uit het interieur is voordat je instapt.
Online infotainment

Altijd online

De online diensten van SEAT CONNECT helpen je altijd zo gemakkelijk en snel mogelijk op je bestemming aan komt.

Want met SEAT CONNECT kun je files omzeilen, parkeerplaatsen en tankstations vinden, en alles met je stem bedienen. Online Infotainment is niet beschikbaar op de Mii electric.
SEAT CONNECT
Geen gedoe meer met CD's of USB-sticks. De updates voor jouw navigatiesysteem gebeuren gewoon online. Je krijgt een melding van een update, die je direct of later kan uitvoeren. Wel zo makkelijk.
Lange reis voor de boeg? Plan het gewoon van tevoren via de app, en stuur de route zo naar het navigatiesysteem van je auto. Het systeem houdt onderweg in real-time rekening met files en ongelukken, zodat jij altijd zo snel en comfortabel mogelijk op je bestemming aankomt. 
Rondrijden terwijl je op zoek bent naar een parkeerplaats is verleden tijd. Het navigatiesysteem geeft je een overzicht van de nabijgelegen parkeerplaatsen, inclusief de openingstijden, tarieven én het aantal vrije parkeerplekken. Een parkeerplaats gevonden waar je wilt parkeren? Dan kun je er direct naartoe navigeren.
Stel van tevoren jouw favoriete reisdoelen in, zodat je altijd snel daar naartoe kan navigeren. Ook kan je via het navigatiesysteem zoeken naar bijzondere reisdoelen, zoals bijvoorbeeld restaurants, café's of hotels. Je ziet dan bijvoorbeeld de beoordelingen en de contactinformatie. Favoriete reisdoelen kunnen worden opgeslagen.
Via het navigatiesysteem of de app kun je heel makkelijk zien waar je in de buurt het goedkoopst kunt tanken, of zien welke brandstoffen worden verkocht. Navigeer er vervolgens gelijk heen.
Activatie

Registreren en activeren

Om SEAT CONNECT te kunnen gebruiken, heb je een SEAT ID nodig. Deze maak je gemakkelijk aan via de SEAT ID Portal. Met een SEAT ID heb jij toegang tot de digitale wereld van jouw SEAT.

Bekijk hier onder hoe je SEAT CONNECT kan activeren op jouw SEAT.
SEAT CONNECT

Modellen vanaf september 2020

Heb je een nieuwe Leon of Leon Sportstourer, of een Ibiza, Arona, Ateca of Tarraco van september 2020 of later, volg dan de volgende stappen om SEAT CONNECT voor jouw SEAT te activeren:

  1. Maak een SEAT ID aan via de MySEAT portal
  2. Download de SEAT CONNECT app voor je smartphone
  3. Koppel jouw SEAT via de SEAT CONNECT app, de MySEAT portal of het infotainmentsysteem van je SEAT

Bekijk de video hieronder of download de handleiding voor een meer gedetailleerde uitleg. Heb je nog vragen? Raadpleeg dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Download de handleiding

Mii electric

Om SEAT CONNECT voor de Mii electric te activeren volg je de volgende stappen:

  1. Maak een SEAT ID aan via de mySEAT portal
  2. Activeer de e-sim van jouw SEAT via het aanvraagformulier
  3. Download de SEAT CONNECT app voor je smartphone
  4. Voeg jouw Mii electric toe aan de Garage in de SEAT CONNECT app, of in de mySEAT portal

Download de handleiding voor een meer gedetailleerde uitleg via de button hieronder. Heb je nog vragen? Raadpleeg dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Download de handleiding


Modellen vóór september 2020

Heb je een SEAT van vóór september 2020 (behalve de Mii electric, nieuwe Leon of nieuwe Leon Sportstourer)? Dan zou je de Mijn SEAT App kunnen gebruiken. Voor meer informatie over de Mijn SEAT App en om te checken of jouw SEAT ervoor geschikt is, raadpleeg deze pagina.

SEAT CONNECT activeren

In de video hiernaast wordt een meer gedetailleerde uitleg gegeven over hoe je SEAT CONNECT kan activeren op jouw SEAT. 

Om SEAT CONNECT via de video te kunnen activeren, moet je een nieuwe Leon of nieuwe Leon Sportstourer, of Ibiza, Arona, Ateca of Tarraco hebben van ná september 2020. Op SEAT modellen van vóór september 2020 is het niet mogelijk om SEAT CONNECT te activeren.

;

FAQ: veelgestelde vragen

Vragen over het proces? Bekijk hieronder of jouw vraag er bij staat

Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Het VIN (voertuigindentificatienummer of chassisnummer) is de unieke 17- delige identificatienummer van jouw SEAT. Je kunt deze terugvinden op de kentekencard van je auto, of rechts onderaan op de buitenkant van je voorruit. Je hebt deze nodig om je auto te registreren en je SEAT CONNECT- profiel aan te maken.
Wat is de S-PIN?
Wat is de S-PIN?
De S-PIN is een 4- cijferige code die voor je SEAT ID wordt aangemaakt tijdens het registratieproces. Je hebt deze code nodig om je SEAT op afstand op slot te zetten, te ontgrendelen en het klimaat in je auto te regelen.
Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?
Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?

Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook je SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in het MySEAT portaal waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Als je de registratie hebt doorlopen, hoef je alleen nog maar je auto te linken aan je gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kun je gebruik maken van alle SEAT CONNECT- online diensten.

Kom je er niet uit of heb je de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.

Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Om SEAT CONNECT te kunnen gebruiken, moet je een auto toewijzen aan je gebruikersaccount. Om dit te doen meldt je je aan op de my.seat website via https://my.seat/portal/ en voer je het VIN-nummer van je auto in. Vervolgens ontvang je een 8-cijferige aanmeldcode (‘Pairing Code’ genoemd) die je invoert in je navigatiesysteem om het koppelen van je auto te voltooien. (Instellingen -> Online Services -> Registreren)
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn SEAT CONNECT-diensten?
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn SEAT CONNECT-diensten?
  • Heb je een goede internet- en dataverbinding?
  • Is het VIN dat je hebt gebruikt, de juiste?
  • Is het model compatibel met de betreffende SEAT CONNECT diensten?
  • Is de servicelicentie geldig (indien van toepassing)?

Als het probleem zich niet oplost, kun je het beste contact opnemen met je voorkeursdealer.

Welke functies kan ik gebruiken als ik SEAT CONNECT nog niet volledig heb geactiveerd?
Welke functies kan ik gebruiken als ik SEAT CONNECT nog niet volledig heb geactiveerd?
Als je je niet registreert en de SEAT CONNECT-diensten niet volledig activeert, kun je enkel de wettelijk verplichte diensten gebruiken (Public Emergency Call)
Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met SEAT CONNECT registreer?
Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met SEAT CONNECT registreer?

SEAT houdt een database bij met alle persoonsgegevens die klanten hebben opgegeven, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle SEAT CONNECT-diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de SEAT CONNECT-diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.

Elk gebruik van gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de SEAT CONNECT-privacypolicy.

Houd er rekening mee dat alle gegevens enkel door SEAT en zijn distributie- en servicepartners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt SEAT de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.

Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de SEAT CONNECT- services te kunnen gebruiken?
Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de SEAT CONNECT- services te kunnen gebruiken?

Je SEAT moet een van de volgende modellen zijn:

  • SEAT Mii electric
  • SEAT Leon, geproduceerd vanaf mei 2020
  • SEAT Arona, Ateca, Ibiza en Tarraco geproduceert vanaf september 2020
Welke landen hebben toegang tot de SEAT CONNECT- services?
Welke landen hebben toegang tot de SEAT CONNECT- services?

SEAT CONNECT wordt beschikbaar in Duitsland, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Nederland, Luxemburg, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Malta, Slowakije, Andorra, Estland, Letland, Litouwen, Servië, Albanië, Macedonië, Bosnië-Herzegovina en Oekraïne, Montenegro en Gibraltar.

Voor actuele informatie over de beschikbaarheid in jouw land, verwijzen we naar het MySEAT-portaal: my.seat

Hoe lang is mijn abonnement op de SEAT CONNECT- diensten geldig?
Hoe lang is mijn abonnement op de SEAT CONNECT- diensten geldig?

De gratis proefperiode kan variëren afhankelijk van de landuitvoering en het uitrustingsniveau, maar geldt altijd ten minste 12 maanden. De geldigheidsperiode is gelinkt aan je voertuig en wordt weergegeven in je gebruikersaccount. Na de gratis proefperiode moet je je abonnement vernieuwen om de diensten te kunnen blijven gebruiken.

Onderstaand de verschillende abonnementen die er worden aangeboden:

  • SEAT CONNECT voor auto’s met Radiosysteem (Veiligheid & Service- en Toegang op afstand-functies). Abonnement voor 1 jaar kost € 50,- en voor twee jaar € 85.
  • SEAT CONNECT voor auto’s met Navigatiesysteem (Veiligheid & Service, Toegang op afstand en Online infotainment en Infotainment Apps (Infotainment apps nvt op Mii electric)). Abonnement voor 1 jaar kost € 135,- en voor 2 jaar € 225,-
Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Controleer eerst of je SEAT over een actieve intenetverbinding beschikt en of de registratiecode die je probeert te gebruiken, niet verlopen is (deze is 24 uur geldig). Als dit het probleem niet oplost, kun je proberen om de auto te verwijderen uit je Garage in het MySEAT-portaal en deze vervolgens opnieuw toe te voegen. Je zult een nieuwe registratiecode ontvangen om in te voeren in je auto.
Hoe kan ik de Private-modus activeren of deactiveren?
Hoe kan ik de Private-modus activeren of deactiveren?
Je kunt een privacymodus selecteren of van privacymodus veranderen via de sectuies Service Management en Control Centre in het infotainmentsysteem.
Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de SEAT CONNECT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de SEAT CONNECT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Als je je telefoon verliest, kun je je wachtwoord wijzigen door het MySEAT-portaal te bezoeken vanaf een ander toestel of computer. Het nieuwe wachtwoord is vereist om de SEAT CONNECT- appdiensten te kunnen gebruiken. Voor extra beveiliging kun je de instellingen van de app zo wijzigen dat je je wachtwoord opnieuw moet invoeren na een periode van 5, 10 of 15 minuten inactiviteit.
Waarom kan ik niet inloggen op de SEAT CONNECT- app?
Waarom kan ik niet inloggen op de SEAT CONNECT- app?

Zorg er eerst en vooral voor dat je de meest recente versie van de app geïnstalleerd hebt op je smartphone. Kijk dit na in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de beschikbare updates.

Als je nog steeds niet kunt inloggen op je SEAT CONNECT-account, kun je naar het SEAT ID-portaal gaan en gebruikmaken van de e-mail waarmee je je geregistreerd hebt, je gebruikersnaam of je mobiele telefoonnummer om je account te identificeren en je wachtwoord te resetten. Neem contact op met de SEAT Klantenservice wanneer het probleem zich blijft voordoen, wij helpen je graag verder.

Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?
Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?

SEAT CONNECT 
Standaard op de SEAT Mii Electric en vanaf 2020 op de nieuwe SEAT Leon en Leon Sportstourer. Vanaf September 2020 ook standaard op de SEAT Ibiza, Arona, Ateca en Tarraco (Reference modellen zonder SEAT Radio of Navigatiesysteem uitgesloten).

Mijn SEAT App
Vanaf 2016 tot September 2020 kan je SEAT uitgevoerd zijn met de Mijn SEAT App. Dit is een Nederlandse Connected Car dienst die door SEAT Nederland is ontwikkeld. Deze was standaard op de SEAT Leon en Ateca Connected modellen en op de Business uitvoeringen. Op de portierruiten kun je een Sticker terugvinden met Mijn SEAT App en bij het instructieboekje zit een leaflet met een QR code (deze zit ook in de A-stijl) waarmee je de auto aan de Mijn SEAT App kunt koppelen. Kijk hier voor meer informatie.