SEAT CONNECT

SEAT CONNECT

Verbonden met jouw SEAT

Tegenwoordig ben je altijd verbonden. Met je vrienden, familie, hobby's. Je hele wereld. En nu ook met jouw SEAT. Met de diensten van SEAT CONNECT sta jij in verbinding met jouw SEAT en de wereld er omheen.

Wees verbonden met jouw SEAT. Altijd en overal.
SEAT CONNECT
My SEAT app voor nieuwe SEAT Ibiza en Arona

Voor de SEAT Ibiza en Arona geproduceerd vanaf week 7-2024 is de nieuwe My SEAT app nu beschikbaar in de Google Play Store en de Apple App Store. Binnenkort zal de app ook geschikt gemaakt worden voor alle andere SEAT-modellen, en zal de SEAT CONNECT app komen te vervallen. Houd onze website in de gaten voor meer informatie!

SEAT CONNECT download voor Android

Download voor Android

Scan de QR-code voor jouw smartphone, of ga naar de Play Store via de button hieronder.

Download de app voor Android

SEAT CONNECT download voor Apple

Download voor Apple

Scan de QR-code voor jouw smartphone, of ga naar de App Store via de button hieronder.

Download de app voor Apple

Veiligheid & Service

Altijd veilig

Altijd en overal connected zijn betekent altijd en overal veilig zijn. Waar je ook bent.

Want SEAT CONNECT helpt je in noodsituaties en zorgt ervoor dat jij veilig van A naar B komt.
SEAT CONNECT

Via de Noodoproepservice wordt er in noodgevallen goed voor je gezorgd. Wanneer de auto een ongeluk detecteert, bijvoorbeeld door de activering van de airbags, wordt automatisch hulp ingeroepen. Jouw SEAT stuurt belangrijke informatie door naar de hulpdiensten zodat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. Je kunt ook zelf de hulpdiensten oproepen via de Noodoproep-knop in de dakconsole.

Sta je met pech en heb je hulp nodig? Via de app, of via het infotainmentsysteem of de pechhulp-knop in de dakconsole in jouw SEAT kun je online pechhulp regelen. Er worden dan automatisch belangrijke gegevens van de auto gedeeld met de SEAT hulpdiensten. Een medewerker helpt je vervolgens de oorzaak van het probleem te vinden en eventueel te verhelpen. Zo nodig kan er een servicevoertuig gestuurd worden als het probleem niet direct kan worden opgelost.

Heb je vragen over jouw SEAT of over de SEAT CONNECT diensten? Dan kun je in contact komen met onze klantenservice via het infotainmentsysteem of de informatie-knop in de dakconsole. Onze medewerkers staan altijd klaar om je te helpen.

Jouw SEAT houdt zichzelf en de vitale functies van de auto goed in de gaten. Wanneer de auto detecteert dat het tijd is voor onderhoud, of wanneer er iets mis is met de auto, zal dit kenbaar gemaakt worden. Daarnaast gaat er ook een melding naar je geselecteerde SEAT-dealer. Hierdoor weten zij precies wat er gedaan moet worden en maak je heel gemakkelijk een serviceafspraak bij jouw SEAT-dealer.
Toegang op afstand

Altijd in controle

Wat er ook moet gebeuren en wat je ook wilt checken, je kan het op afstand doen via jouw smartphone.

Want met de SEAT CONNECT app kun jij jouw auto bedienen en meldingen ontvangen.
SEAT CONNECT
Via de app kun je heel gemakkelijk controleren of alles in orde is met jouw SEAT. Je kan bijvoorbeeld de resterende actieradius zien en checken of je moet tanken of laden, of de actuele kilometerstand bekijken.
Via de app kun je zien of je jouw SEAT wel op slot hebt gedaan. Ben je het vergeten? Dan kun je via de app gewoon eenvoudig de auto vergrendelen. Ook ontgrendelen kan eenvoudig op afstand.

Jouw SEAT kan goed op zichzelf passen, dankzij Diefstalwaarschuwing. De diefstalwaarschuwing is een online alarmsysteem: wanneer jouw SEAT detecteert dat iemand probeert in te breken, of detecteert wanneer de auto onverwachts verplaatst wordt dankzij de hellingshoek-sensor, krijg jij een melding via de app. Je kan dan snel de politie waarschuwen en de kans op een inbraak of diefstal aanzienlijk verkleinen. Let op: jouw SEAT moet uitgerust zijn met een alarmsysteem om samen te kunnen werken met de diefstalwaarschuwing.

Start of stop eenvoudig het laden van de accu op afstand bij Plug-in Hybrides (PHEV) en volledig electrische SEAT's. Daarnaast regel je gemakkelijk via de SEAT CONNECT app wanneer je SEAT opgeladen moet worden. Handig als je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van daltarief voor je stroom en de accu op jouw vertrektijd 's ochtends vol moet zijn.
Is het koud of juist heel warm buiten en vertrek je binnenkort met jouw SEAT? Stel alvast de temperatuur van het interieur in, zodat je weg kan rijden met de juiste temperatuur. Ook handig wanneer het vriest buiten, dan kunnen de ruiten alvast beginnen met ontdooien en hoef jij niet te krabben. Deze funtie is alleen beschikbaar bij Plug-in Hybrides (PHEV) en volledig electrische SEAT's.
Ben je na een dag shoppen vergeten waar je jouw SEAT ook alweer hebt geparkeerd? Geen probleem. Via de app kun je eenvoudig zien waar jouw SEAT staat en kun je, wanneer dat nodig is, erheen navigeren. Sta je er dichtbij, maar zie je 'm nog steeds niet? Activeer dan de alarmlichten en eventueel de claxon om je te helpen.
Warme zomerdag? Start op afstand alvast de ventilatie, zodat de eerste warmte uit het interieur is voordat je instapt. Deze functie is alleen beschikbaar bij de SEAT Leon en de SEAT Leon Sportstourer.

Meer weten? Bekijk de video's.


Online infotainment

Altijd online

De online diensten van SEAT CONNECT helpen je altijd zo gemakkelijk en snel mogelijk op je bestemming aan komt.

Want met SEAT CONNECT kun je files omzeilen, parkeerplaatsen en tankstations vinden, en alles met je stem bedienen. Online Infotainment is niet beschikbaar op de Mii electric.
SEAT CONNECT
Geen gedoe meer met CD's of USB-sticks. De updates voor jouw navigatiesysteem gebeuren gewoon online. Je krijgt een melding van een update, die je direct of later kan uitvoeren. Wel zo makkelijk.
Lange reis voor de boeg? Plan het gewoon van tevoren via de app, en stuur de route zo naar het navigatiesysteem van je auto. Het systeem houdt onderweg in real-time rekening met files en ongelukken, zodat jij altijd zo snel en comfortabel mogelijk op je bestemming aankomt. 
Rondrijden terwijl je op zoek bent naar een parkeerplaats is verleden tijd. Het navigatiesysteem geeft je een overzicht van de nabijgelegen parkeerplaatsen, inclusief de openingstijden, tarieven én het aantal vrije parkeerplekken. Een parkeerplaats gevonden waar je wilt parkeren? Dan kun je er direct naartoe navigeren.
Stel van tevoren jouw favoriete reisdoelen in, zodat je altijd snel daar naartoe kan navigeren. Ook kan je via het navigatiesysteem zoeken naar bijzondere reisdoelen, zoals bijvoorbeeld restaurants, café's of hotels. Je ziet dan bijvoorbeeld de beoordelingen en de contactinformatie. Favoriete reisdoelen kunnen worden opgeslagen.
Via het navigatiesysteem of de app kun je heel makkelijk zien waar je in de buurt het goedkoopst kunt tanken, of zien welke brandstoffen worden verkocht. Navigeer er vervolgens gelijk heen.
Activatie

Registreren en activeren

Om SEAT CONNECT te kunnen gebruiken, heb je een SEAT ID nodig. Deze maak je gemakkelijk aan via de SEAT CONNECT App. Met een SEAT ID heb jij toegang tot de digitale wereld van jouw SEAT.

Bekijk hier onder hoe je SEAT CONNECT kan activeren op jouw SEAT.
SEAT CONNECT

Modellen vanaf september 2020

Heb je een nieuwe Leon of Leon Sportstourer, of een Ibiza, Arona, Ateca of Tarraco van september 2020 of later, volg dan de volgende stappen om SEAT CONNECT voor jouw SEAT te activeren:

  1. Download de SEAT CONNECT app voor je smartphone
  2. Maak een SEAT ID aan via de SEAT CONNECT App
  3. Koppel jouw SEAT via de SEAT CONNECT app of het infotainmentsysteem van je SEAT

Bekijk de video hieronder of download de handleiding voor een meer gedetailleerde uitleg. Heb je nog vragen? Raadpleeg dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Download de handleiding

Mii electric

Om de My SEAT app voor de Mii electric te activeren volg je de volgende stappen:

  1. Download de My SEAT app voor je smartphone
  2. Maak een SEAT ID aan via de My SEAT app
  3. Maak een afspraak met jouw SEAT dealer om de e-sim van jouw SEAT te activeren
  4. Voeg jouw Mii electric toe aan de Garage in de My SEAT app

Download de handleiding voor een meer gedetailleerde uitleg via de button hieronder. Heb je nog vragen? Raadpleeg dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Download de handleiding


SEAT CONNECT activeren

In de video hiernaast wordt een meer gedetailleerde uitleg gegeven over hoe je SEAT CONNECT kan activeren op jouw SEAT. 

Om SEAT CONNECT via de video te kunnen activeren, moet je een nieuwe Leon of nieuwe Leon Sportstourer, of Ibiza, Arona, Ateca of Tarraco hebben van ná september 2020. Op SEAT modellen van vóór september 2020 is het niet mogelijk om SEAT CONNECT te activeren.

video preview
;

Verlengen SEAT CONNECT abonnement

Is je gratis proefperiode voorbij? Vernieuw je abonnement met slechts een paar eenvoudige stappen, zowel vanuit jouw SEAT als daarbuiten, zodat je kunt blijven genieten van de online diensten van SEAT CONNECT. Je abonnement vernieuwen kan worden gedaan via het infotainmentsysteem in je auto, als je de SEAT Leon, Ibiza, Arona, Ateca of Tarraco hebt met een Navi-systeem. 1) Ga naar de winkel op je Infotainment-scherm en selecteer CONNECT. 2) Kies BESTELLEN IN ONLINE WINKEL en scan dan de QR-code. 3) Log in op de webshop en kies een vernieuwingsperiode. 4) Vul je gegevens in en klik op KOPEN om je diensten te activeren.

Een andere eenvoudige manier om je diensten te vernieuwen is via de CONNECT webshop. Ga rechtstreeks naar de SEAT CONNECT webshop en volg de stapsgewijze videohandleiding om je SEAT CONNECT online diensten te activeren.

video preview

FAQ: veelgestelde vragen

Het opzetten van een SEAT CONNECT account

Hoe voer ik de aanmelding of registratie voor SEAT CONNECT uit? Is er een handleiding?

Hoe voer ik de aanmelding of registratie voor SEAT CONNECT uit? Is er een handleiding?

Het aanmelden voor SEAT CONNECT bestaat uit een aantal stappen. Als deze stappen gedaan zijn, dan kun je gebruik maken van alle mogelijkheden van SEAT CONNECT app. Download de SEAT CONNECT app op je smartphone en maak in de app jouw SEAT ID aan. Volg alle stappen in de app. E-sim activeren: De simkaart van jouw auto, de e-sim, moet worden geactiveerd voordat je jouw auto aan je gebruikersaccount kunt toevoegen om de SEAT CONNECT-diensten te gebruiken. Maak een afspraak met jouw SEAT dealer zodat ze jouw e-sim kunnen activeren.

Hoe doe ik de registratie voor SEAT CONNECT? Is er een handleiding?

Hoe doe ik de registratie voor SEAT CONNECT? Is er een handleiding?

Het aanmelden voor SEAT CONNECT wordt in een aantal stappen gedaan. Je start met het aanmaken van een SEAT ID, waarna je je auto en de app koppelt aan je SEAT ID. Na de aanmelding kun je gebruik maken van de beschikbare SEAT CONNECT diensten in je auto en in de SEAT CONNECT app. In de bijlage vind je de handleiding met stap voor stap uitleg voor het aanmelden van SEAT CONNECT voor je SEAT. De aanmelding voer je uit in de SEAT CONNECT App. Op YouTube vind je ook de uitleg van de volledige aanmelding van je SEAT ID, de SEAT CONNECT app en de registratie in je SEAT.

Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?
Hoe kan ik, na het aanmaken, mijn SEAT ID account bevestigen, zodat ik mijn auto kan registreren?

Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook je SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in de SEAT CONNECT app waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Als je de registratie hebt doorlopen, hoef je alleen nog maar je auto te linken aan je gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kun je gebruik maken van alle SEAT CONNECT- online diensten.

Kom je er niet uit of heb je de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.

Wat is de S-PIN?
Wat is de S-PIN?
De S-PIN is een 4- cijferige code die voor je SEAT ID wordt aangemaakt tijdens het registratieproces. Je hebt deze code nodig om je SEAT op afstand op slot te zetten, te ontgrendelen en het klimaat in je auto te regelen.
Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Het VIN (voertuigindentificatienummer of chassisnummer) is de unieke 17- delige identificatienummer van jouw SEAT. Je kunt deze terugvinden op de kentekencard van je auto, of rechts onderaan op de buitenkant van je voorruit. Je hebt deze nodig om je auto te registreren en je SEAT CONNECT- profiel aan te maken.
Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Hoe voeg ik een auto toe aan mijn account?
Om SEAT CONNECT te kunnen gebruiken, moet je een auto toewijzen aan je gebruikersaccount. Om dit te doen kun je inloggen in de SEAT CONNECT App en voer je het VIN-nummer van je auto in. Vervolgens ontvang je een 8-cijferige aanmeldcode (‘Pairing Code’ genoemd) die je invoert in je navigatiesysteem om het koppelen van je auto te voltooien. (Instellingen -> Online Services -> Registreren)
Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Mijn auto wil mijn registratiecode niet accepteren, wat moet ik doen?
Controleer eerst of je SEAT over een actieve intenetverbinding beschikt en of de registratiecode die je probeert te gebruiken, niet verlopen is (deze is 24 uur geldig). Als dit het probleem niet oplost, kun je proberen om de auto te verwijderen uit je SEAT CONNECT App en deze vervolgens opnieuw toe te voegen. Je zult een nieuwe registratiecode ontvangen om in te voeren in je auto.

Hoe weet ik zeker dat de oude eigenaar niet kan meekijken in de SEAT CONNECT app en mijn auto kan volgen?

Hoe weet ik zeker dat de oude eigenaar niet kan meekijken in de SEAT CONNECT app en mijn auto kan volgen?

Indien wij een melding krijgen van de RDW dat een auto van eigenaar is gewisseld, dan zullen wij zelf de auto ontkoppelen van het oude account. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, zodat een nieuwe eigenaar niet gevolgd kan worden via de SEAT CONNECT app door de vorige eigenaar. Je kunt zelf het volgende doen om ervoor te zorgen dat de vorige eigenaar geen koppeling meer heeft met jouw auto: download de SEAT CONNECT app, maak een account aan. Klik op 'Koppelen' en Scan de QR code in de deurpost van jouw SEAT. Indien jouw SEAT nog gekoppeld is aan een ander account, dan is het scherm te zien met de melding "Auto al gekoppeld?". Koppel je account aan je SEAT door te klikken op "Ja, koppel". Als je de koppeling tussen jouw SEAT en de app bevestigt, vervalt automatisch de koppeling met het account die eerder aan jouw auto gekoppeld was.

Wat is activering in de auto?

Wat is activering in de auto?

Activering in de auto is de gemakkelijke manier om jouw SEAT in te schrijven op je SEAT-ID, zodat je de SEAT CONNECT -diensten kunt gaan gebruiken. De registratie assistent leidt je door het eenvoudige proces om uw SEAT-account in je voertuig aan te maken, in te loggen en je voertuig in te schrijven, en het vervolgens toe te voegen aan de garage. Tijdens het registratieproces kun je alle juridische informatie (GTC, privacybeleid) bekijken en de contractovereenkomst van SEAT CONNECT accepteren.

Welke modellen ondersteunen activering in de auto?

Welke modellen ondersteunen activering in de auto?

Activering in de auto is mogelijk in de:

  • Leon NF met Media System+ en Connect System+ Navi
  • Ibiza en Arona met het Connect System Navi
  • Ateca en Tarraco met het Connect System+ Navi

Vragen over SEAT connect verlengen

Hoe kan ik een verlenging doen voor SEAT CONNECT?
Hoe kan ik een verlenging doen voor SEAT CONNECT?
Een verlenging voor SEAT CONNECT voer je uit in je SEAT CONNECT app; klik in de app onderin op 'Wagen' en daarna op 'Online winkel'. Je wordt nu doorgestuurd naar de SEAT CONNECT shop. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord welk je aangemaakt hebt voor je SEAT CONNECT-diensten en volg de verdere stappen om de SEAT CONNECT-diensten te verlengen.
Wat kost het om SEAT CONNECT te verlengen?
Wat kost het om SEAT CONNECT te verlengen?

De kosten om SEAT CONNECT te verlengen zijn:
Auto met alleen radio, 1 jaar € 25, 2 jaar € 39.
Auto met navigatie, 1 jaar € 69, 2 jaar € 115.

Het verschil in kosten, komt door het verschil in beschikbare diensten van SEAT CONNECT bij radio of navigatie. Informatie over SEAT CONNECT en de beschikbare diensten vind je in de My SEAT app, hierin voer je tevens de verlenging uit.

Ik moet mijn SEAT CONNECT diensten nu verlengen, waarom moet ik daarvoor betalen?
Ik moet mijn SEAT CONNECT diensten nu verlengen, waarom moet ik daarvoor betalen?

De gekozen (meer)uitvoering die destijds op je auto is besteld, bepaalt welke SEAT CONNECT diensten beschikbaar zijn en welke looptijd deze diensten hebben. Zodra de looptijd van deze diensten verstreken is, kun je deze verlengen. Aan een verlenging zijn kosten verbonden.

Je kunt de looptijd inzien en een verlenging uitvoeren in je SEAT CONNECT app. De betaling van een verlenging kan alleen uitgevoerd worden met een creditcard met 3D Secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor je creditcard.

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of je creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseer we je om de betaling later nogmaals te proberen. We gaan er vanuit dat de betaling dan alsnog zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet, dan adviseren wij om contact op te nemen met je creditcard maatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.

Kan ik ook zonder creditcard een verlenging doen voor SEAT CONNECT?
Kan ik ook zonder creditcard een verlenging doen voor SEAT CONNECT?
Een verlenging voor SEAT CONNECT kan uitsluitend gedaan worden met een creditcard, in je eigen SEAT CONNECT account in de app. Een dealer kan dus ook niet een verlenging voor je uitvoeren. Indien je geen creditcard hebt, dan is het aan jezelf om hier een oplossing voor te vinden. Misschien is het mogelijk om gebruik te maken van een creditcard van een bekende.
Ik heb een verlenging gedaan, maar geen factuur ontvangen of de verlenging is niet doorgevoerd. Wat nu?
Ik heb een verlenging gedaan, maar geen factuur ontvangen of de verlenging is niet doorgevoerd. Wat nu?
De factuur voor de verlenging van SEAT CONNECT ontvang je per e-mail. Er kan tot 24 uur overheen gaan na de betaling, voordat je de factuur ontvangt. Heb je na 24 uur nog geen factuur, adviseer ik je om je spambox na te gaan. Heb je alsnog geen factuur, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb mijn SEAT CONNECT diensten verlengd, maar krijg een mail om te verlengen, klopt dit?
Ik heb mijn SEAT CONNECT diensten verlengd, maar krijg een mail om te verlengen, klopt dit?
Het kan gebeuren dat je jouw SEAT CONNECT diensten verlengd hebt en alsnog een mail ontvangt om te gaan verlengen. Je kan deze mail dan als niet verstuurd beschouwen. Je kan eventueel controleren in je SEAT CONNECT app of de looptijd van je contract inderdaad juist is verwerkt.
Ik heb een verlenging aangevraagd op de PC / laptop maar de verlenging komt niet door, het systeem loopt vast. En nu?
Ik heb een verlenging aangevraagd op de PC / laptop maar de verlenging komt niet door, het systeem loopt vast. En nu?
Indien het niet lukt om de verlenging voor SEAT CONNECT via de PC/laptop aan te vragen, adviseer ik je de verlenging via de SEAT CONNECT app uit te voeren. Ook kun je een andere internetbrowser proberen; het advies is om Chrome te gebruiken. Soms kan het ook zijn dat cookies een probleem veroorzaken; wis dan je browsegeschiedenis en de cookies. Hierna lukt het vaak wel om je gegevens in te voeren.
De app loopt vast bij het uitvoeren van de verlenging, wat nu?
De app loopt vast bij het uitvoeren van de verlenging, wat nu?
Indien de SEAT CONNECT app vastloopt bij het uitvoeren van een verlenging, adviseer ik je om het op een later tijdstip nogmaals te proberen. Blijft de app vastlopen, dan kun je eventueel de verlenging ook online uitvoeren via shop.my.seat.
Ik wil een verlenging doen, maar nu zie ik alleen een aankoop van € 0. Wat nu?
Ik wil een verlenging doen, maar nu zie ik alleen een aankoop van € 0. Wat nu?
Bij de eerste keer je creditcard gegevens invullen wordt er een aankoop van € 0 gegenereerd, dit is om je creditcardgegevens te accepteren in het systeem. Zodra je de aankoop van € 0 hebt uitgevoerd, kun je de verlenging uitvoeren voor je SEAT CONNECT diensten.
Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?
Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard, wat nu?

Een betaling kan alleen gedaan worden met een creditcard met 3D secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard.

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of je creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseren we je om de betaling later nogmaals te proberen. We gaan ervan uit dat de betaling dan zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet dan adviseren we je contact op te nemen met je creditcardmaatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.

Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Waarom worden mijn creditcard gegevens bewaard bij een bestelling?
Op het moment dat je voor een eerste keer je creditcardgegevens invult bij een bestelling voor SEAT CONNECT, worden je gegevens gecontroleerd. Dit vanwege veiligheidsredenen en om fraude te voorkomen. Na deze controle worden je gegevens bewaard, zodat deze bij een volgende bestelling niet nogmaals gecontroleerd hoeven te worden.

Overige vragen over SEAT CONNECT

Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn SEAT CONNECT-diensten?
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind met het gebruik van mijn SEAT CONNECT-diensten?
  • Heb je een goede internet- en dataverbinding?
  • Is het VIN dat je hebt gebruikt, de juiste?
  • Is het model compatibel met de betreffende SEAT CONNECT diensten?
  • Is de servicelicentie geldig (indien van toepassing)?

Als het probleem zich niet oplost, kun je het beste contact opnemen met je voorkeursdealer.

Welke functies kan ik gebruiken als ik SEAT CONNECT nog niet volledig heb geactiveerd?
Welke functies kan ik gebruiken als ik SEAT CONNECT nog niet volledig heb geactiveerd?
Als je je niet registreert en de SEAT CONNECT-diensten niet volledig activeert, kun je enkel de wettelijk verplichte diensten gebruiken (Public Emergency Call)
Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met SEAT CONNECT registreer?
Wat gebeurt er met de persoonsgegevens die ik opgeef als ik mijzelf met SEAT CONNECT registreer?

SEAT CONNECT houdt een database bij met alle persoonsgegevens die klanten hebben opgegeven, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle SEAT CONNECT -diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de SEAT CONNECT-diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.

Elk gebruik van gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de SEAT CONNECT -privacypolicy.

Houd er rekening mee dat alle gegevens enkel door SEAT en zijn distributie- en servicepartners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt SEAT de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.

Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de SEAT CONNECT - services te kunnen gebruiken?
Welke uitrusting heeft mijn auto nodig om de SEAT CONNECT - services te kunnen gebruiken?

Je SEAT moet een van de volgende modellen zijn:

  • SEAT Mii electric
  • SEAT Leon, geproduceerd vanaf mei 2020
  • SEAT Arona, Ateca, Ibiza en Tarraco geproduceert vanaf september 2020
Welke landen hebben toegang tot de SEAT CONNECT - services?
Welke landen hebben toegang tot de SEAT CONNECT - services?

SEAT CONNECT wordt beschikbaar in Duitsland, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Nederland, Luxemburg, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Malta, Slowakije, Andorra, Estland, Letland, Litouwen, Servië, Albanië, Macedonië, Bosnië-Herzegovina en Oekraïne, Montenegro en Gibraltar.

Voor actuele informatie over de beschikbaarheid in jouw land, verwijzen we naar de SEAT CONNECT app.

Hoe kan ik de Private-modus activeren of deactiveren?
Hoe kan ik de Private-modus activeren of deactiveren?

Indien je privésfeerinstellingen ingeschakeld hebt, zijn de SEAT CONNECT diensten niet beschikbaar, doordat de auto geen gegevens meer door kan geven. Bij ingeschakelde privésfeerinstellingen is er geen online verbinding vanuit de auto.

Je kunt de privésfeerinstellingen aan- en uitschakelen in het instellingen menu in het navigatiesysteem in jouw auto:
- Klik op het icoon voor privé modus; het poppetje dat je rechts bovenin op het navigatiescherm ziet. Het kan ook zijn dat het icoon van de privé modus onder de tijdsaanduiding staat weergegeven in plaats van rechts bovenin.
Een poppetje met een hoed en bril, dan staat de privé modus aan.
Een poppetje met twee golvende lijnen en een locatie teken, dan staat de privé modus uit.
- Klik nu voor privé modus aanzetten op het poppetje met de hoed.
- Klik nu voor privé modus uitzetten op het poppetje met twee golvende lijnen en een locatie teken.

Zodra de wereldbol wit kleurt; te zien rechtsboven boven in het navigatiescherm, zijn de SEAT CONNECT diensten beschikbaar. Houd er wel rekening mee dat het even kan duren voordat de auto weer verbonden is.

Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de SEAT CONNECT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Mijn smartphone werd gestolen. Kan ik de SEAT CONNECT dienst blokkeren om misbruik te voorkomen?
Als je je telefoon verliest, kun je je wachtwoord wijzigen door de SEAT CONNECT App te bezoeken vanaf een ander toestel of computer. Het nieuwe wachtwoord is vereist om de SEAT CONNECT- appdiensten te kunnen gebruiken. Voor extra beveiliging kun je de instellingen van de app zo wijzigen dat je je wachtwoord opnieuw moet invoeren na een periode van 5, 10 of 15 minuten inactiviteit.
Waarom kan ik niet inloggen op de SEAT CONNECT- app?
Waarom kan ik niet inloggen op de SEAT CONNECT- app?

Zorg er eerst en vooral voor dat je de meest recente versie van de app geïnstalleerd hebt op je smartphone. Kijk dit na in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de beschikbare updates.

Als je nog steeds niet kunt inloggen op je SEAT CONNECT-account, kun je naar de SEAT CONNECT App gaan en gebruikmaken van de e-mail waarmee je je geregistreerd hebt, je gebruikersnaam of je mobiele telefoonnummer om je account te identificeren en je wachtwoord te resetten. Neem contact op met de SEAT Klantenservice wanneer het probleem zich blijft voordoen, wij helpen je graag verder.

Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?
Hoe weet ik of mijn SEAT met een connected car dienst is uitgevoerd?

SEAT CONNECT 
Standaard op de SEAT Mii Electric en vanaf 2020 op de nieuwe SEAT Leon en Leon Sportstourer. Vanaf September 2020 ook standaard op de SEAT Ibiza, Arona, Ateca en Tarraco (Reference modellen zonder SEAT Radio of Navigatiesysteem uitgesloten).

Mijn SEAT App
Vanaf 2016 tot September 2020 kan je SEAT uitgevoerd zijn met de Mijn SEAT App. Dit is een Nederlandse Connected Car dienst die door SEAT Nederland is ontwikkeld. Deze was standaard op de SEAT Leon en Ateca Connected modellen en op de Business uitvoeringen. Op de portierruiten kun je een Sticker terugvinden met Mijn SEAT App en bij het instructieboekje zit een leaflet met een QR code (deze zit ook in de A-stijl) waarmee je de auto aan de Mijn SEAT App kunt koppelen.

Ik wil gebruik maken van vergrendelen & ontgrendelen (Lock & Unlock) functie, maar ik krijg de melding dat ik de SEAT Ident procedure moet volgen. Wat moet ik doen?

Ik wil gebruik maken van vergrendelen & ontgrendelen (Lock & Unlock) functie, maar ik krijg de melding dat ik de SEAT Ident procedure moet volgen. Wat moet ik doen?

De Lock & Unlock functie in SEAT CONNECT maakt het mogelijk je auto op afstand te openen of op slot te doen. Het gebruik van deze functie dient om veiligheidsredenen vrijgeschakeld te worden door de SEAT dealer, voordat deze gebruikt kan worden. Het is immers de bedoeling dat uitsluitend de rechtmatige eigenaar van de auto deze kan gebruiken. Dit vrijschakelen gebeurt middels de SEAT Ident procedure. In de SEAT Ident procedure controleert de SEAT dealer je gegevens, waarna de functie vergrendelen en ontgrendelen vrijgegeven kan worden. Na de vrijschakeling, kun je gebruik maken van de functie vergrendelen en ontgrendelen in de SEAT CONNECT app.