Verbonden met jouw SEAT
Hoe moet ik mij aanmelden voor SEAT CONNECT? Hoe maak ik een SEAT ID aan?
Het aanmelden voor SEAT CONNECT bestaat uit een aantal stappen. Als deze stappen gedaan zijn, dan kun je gebruik maken van alle mogelijkheden van SEAT CONNECT. Download de SEAT CONNECT app op je smartphone en maak in de app jouw SEAT ID aan. Volg alle stappen in de app. E-sim activeren: De simkaart van jouw auto, de e-sim, moet worden geactiveerd voordat je jouw auto aan je gebruikersaccount kunt toevoegen om de SEAT CONNECT-diensten te gebruiken. Via seat.nl/activeren-SIM kun je de activering van jouw e-sim aanvragen. De e-sim wordt binnen 48 uur geactiveerd. Je ontvangt een mail, zodra dit gedaan is. Om je Mii electric te koppelen, ga je terug naar de SEAT CONNECT app, voer hier het chassisnummer (VIN) van je Mii electric in en volg de aangegeven stappen. Je bent nu verbonden met je Mii electric. Je kunt gebruik maken van de beschikbare diensten voor je Mii electric van SEAT CONNECT via de SEAT CONNECT app.
Hoe doe ik de registratie voor SEAT CONNECT? Is er een handleiding?
Het aanmelden voor SEAT CONNECT wordt in een aantal stappen gedaan. Je start met het aanmaken van een SEAT ID, waarna je je auto en de SEAT CONNECT app koppelt aan je SEAT ID. Na de aanmelding kun je gebruik maken van de beschikbare SEAT CONNECT diensten in je auto en in de SEAT CONNECT app. In de bijlage vind je de handleiding met stap voor stap uitleg voor het aanmelden van SEAT CONNECT voor je SEAT. De aanmelding voer je uit in de SEAT CONNECT App. Op YouTube vind je ook de uitleg van de volledige aanmelding van je SEAT ID, de SEAT CONNECT app en de registratie in je SEAT.
Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook je SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in de SEAT CONNECT App waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Als je de registratie hebt doorlopen, hoef je alleen nog maar je auto te linken aan je gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kun je gebruik maken van alle SEAT CONNECT- online diensten.
Kom je er niet uit of heb je de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.
Hoe weet ik zeker dat de oude eigenaar niet kan meekijken in de Mijn SEAT app en mijn auto kan volgen?
Indien wij een melding krijgen van de RDW dat een auto van eigenaar is gewisseld, dan zullen wij zelf de auto ontkoppelen van het oude account. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, zodat een nieuwe eigenaar niet gevolgd kan worden via de Mijn SEAT app door de vorige eigenaar. Je kunt zelf het volgende doen om ervoor te zorgen dat de vorige eigenaar geen koppeling meer heeft met jouw auto: download de Mijn SEAT app, maak een account aan. Klik op 'Koppelen' en Scan de QR code in de deurpost van jouw SEAT. Indien jouw SEAT nog gekoppeld is aan een ander account, dan is het scherm te zien met de melding "Auto al gekoppeld?". Koppel je account aan je SEAT door te klikken op "Ja, koppel". Als je de koppeling tussen jouw SEAT en de app bevestigt, vervalt automatisch de koppeling met het account die eerder aan jouw auto gekoppeld was.
Wat is activering in de auto?
Activering in de auto is de gemakkelijke manier om jouw SEAT in te schrijven op je SEAT-ID, zodat je de SEAT CONNECT-diensten kunt gaan gebruiken. De registratie assistent leidt je door het eenvoudige proces om uw SEAT-account in je voertuig aan te maken, in te loggen en je voertuig in te schrijven, en het vervolgens toe te voegen aan de garage. Tijdens het registratieproces kan je alle juridische informatie (GTC, privacybeleid) bekijken en de contractovereenkomst van SEAT CONNECT accepteren.
Welke modellen ondersteunen activering in de auto?
Activering in de auto is mogelijk in de:
Als het probleem zich niet oplost, kun je het beste contact opnemen met je voorkeursdealer.
SEAT houdt een database bij met alle persoonsgegevens die klanten hebben opgegeven, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle SEAT CONNECT-diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de SEAT CONNECT-diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.
Elk gebruik van gegevens gebeurt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de SEAT CONNECT-privacypolicy.
Houd er rekening mee dat alle gegevens enkel door SEAT en zijn distributie- en servicepartners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt SEAT de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.
Je SEAT moet een van de volgende modellen zijn:
SEAT CONNECT wordt beschikbaar in Duitsland, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Nederland, Luxemburg, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië, Malta, Slowakije, Andorra, Estland, Letland, Litouwen, Servië, Albanië, Macedonië, Bosnië-Herzegovina en Oekraïne, Montenegro en Gibraltar.
Voor actuele informatie over de beschikbaarheid in jouw land, verwijzen we naar de SEAT CONNECT App.De gratis proefperiode kan variëren afhankelijk van de landuitvoering en het uitrustingsniveau, maar geldt altijd ten minste 12 maanden. De geldigheidsperiode is gelinkt aan je voertuig en wordt weergegeven in je gebruikersaccount. Na de gratis proefperiode moet je je abonnement vernieuwen om de diensten te kunnen blijven gebruiken.
Onderstaand de verschillende abonnementen die er worden aangeboden:
Zorg er eerst en vooral voor dat je de meest recente versie van de app geïnstalleerd hebt op je smartphone. Kijk dit na in de Apple App Store of Google Play Store en installeer de beschikbare updates.
Als je nog steeds niet kunt inloggen op je SEAT CONNECT-account, kun je naar de SEAT CONNECT App gaan en gebruikmaken van de e-mail waarmee je je geregistreerd hebt, je gebruikersnaam of je mobiele telefoonnummer om je account te identificeren en je wachtwoord te resetten. Neem contact op met de SEAT Klantenservice wanneer het probleem zich blijft voordoen, wij helpen je graag verder.
SEAT CONNECT
Standaard op de SEAT Mii Electric en vanaf 2020 op de nieuwe SEAT Leon en Leon Sportstourer. Vanaf September 2020 ook standaard op de SEAT Ibiza, Arona, Ateca en Tarraco (Reference modellen zonder SEAT Radio of Navigatiesysteem uitgesloten).
Mijn SEAT App
Vanaf 2016 tot September 2020 kan je SEAT uitgevoerd zijn met de Mijn SEAT App. Dit is een Nederlandse Connected Car dienst die door SEAT Nederland is ontwikkeld. Deze was standaard op de SEAT Leon en Ateca Connected modellen en op de Business uitvoeringen. Op de portierruiten kun je een Sticker terugvinden met Mijn SEAT App en bij het instructieboekje zit een leaflet met een QR code (deze zit ook in de A-stijl) waarmee je de auto aan de Mijn SEAT App kunt koppelen.
Ik wil gebruik maken van vergrendelen & ontgrendelen (Lock & Unlock) functie, maar ik krijg de melding dat ik de SEAT Ident procedure moet volgen. Wat moet ik doen?
De Lock & Unlock functie in SEAT CONNECT maakt het mogelijk je auto op afstand te openen of op slot te doen. Het gebruik van deze functie dient om veiligheidsredenen vrijgeschakeld te worden door de SEAT dealer, voordat deze gebruikt kan worden. Het is immers de bedoeling dat uitsluitend de rechtmatige eigenaar van de auto deze kan gebruiken. Dit vrijschakelen gebeurt middels de SEAT Ident procedure. In de SEAT Ident procedure controleert de SEAT dealer je gegevens, waarna de functie vergrendelen en ontgrendelen vrijgegeven kan worden. Na de vrijschakeling, kun je gebruik maken van de functie vergrendelen en ontgrendelen in de SEAT CONNECT app.