Ervaar het beste van elektrisch en brandstof in de sportieve Leon plug-in hybride. Met een actieradius tot 132 km¹. Nu vanaf € 35.990** en € 230*** bijtelling p/m.
PHEV staat voor Plug-in Hybrid Electric Vehicle, wat betekent dat de auto zowel een benzine- als een elektromotor heeft. Met de nieuwe SEAT Leon PHEV kun je kiezen tussen elektrisch rijden, benzine, of beide tegelijk. Rijd tot 132 km¹ elektrisch en bespaar op verbruikskosten. Met beide energiebronnen heb je 205 pk voldoende kilomters voor al jouw avonturen. Opladen kan via een laadpaal en tijdens het remmen.
Opladen is eenvoudig: thuis aan het stopcontact of lader, bij een openbare laadpaal of bij een snellader onderweg. De nieuwe Leon plug-in hybride laadt zelfs tijdens het remmen. Via een thuislader of openbare laadpaal is de accu binnen 3 uur vol. Moet je snel verder? Met een 50kW snellader laad je de accu van 10% tot 80% op in slechts 26 minuten.
Milieuvriendelijk én kostenbesparend tijdens je dagelijkse ritjes. De nieuwe Leon plug-in hybride verbruikt veel minder benzine dan auto's met alleen een verbrandingsmotor. Gebruik je alleen de elektromotor, dan verbruikt hij niets en stoot je veel minder CO₂ uit.
** De genoemde consumentenadviesprijs is inclusief btw, bpm, rijklaarmaakkosten, leges, recyclingbijdrage en eventueel beheerbijdrage. Zie de algemene verkoopinformatie voor de uitsplitsing van de kosten. De uiteindelijke prijs van de auto is (mede) afhankelijk van het moment van afleveren en kan daardoor afwijken van de prijs die hier wordt getoond. Informeer bij de SEAT dealer naar de meest actuele prijs van de auto.
¹ Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt.