Pechhulp voor jouw SEAT

SEAT Mobiliteitsservice

SEAT Mobiliteitsservice staat 24/7 voor je klaar

Niets is vervelender dan stilstaan door pech. Daarom willen wij jou zo snel mogelijk weer op weg helpen, waar je ook bent in Nederland of in Europa*. We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje op je dashboard brandt of als je met je auto als gevolg van een defect niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde SEAT dealer kunt bereiken.

Sta je met pech langs de weg? Bel dan de Mobiliteitsservice. Ook in het buitenland*.

Heb je pech? Neem direct contact op:
  • In Nederland: 0800-0242500;
  • In het buitenland: +31 70 3145375.
  • Ben je klant van SEAT Private Lease en heb je pech, klik dan hier.

Zorg dat jouw Mobiliteitsservice geldig blijft
Elke nieuwe SEAT heeft vanaf de aflevering standaard recht op SEAT Mobiliteitsservice. Omdat SEAT vindt dat je ook na 2 jaar verzekerd moet kunnen zijn van SEAT Mobiliteitsservice, hoef je slechts aan één voorwaarde te voldoen: je laat het reguliere onderhoud van je SEAT binnen de voorgeschreven periode of het voorgeschreven aantal kilometers door de officiële SEAT dealer uitvoeren. Net als de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Zo ben je gegarandeerd van het optimaal functioneren van je SEAT, nu en in de toekomst.

Bewaar je serviceboekje goed
Na voorgeschreven onderhoud plaatst je SEAT dealer een of meer stempels in het serviceboekje van je auto. Deze stempels zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice is voldaan. Houd je serviceboekje daarom altijd in de auto.  Nieuwere modellen hebben een digitaal serviceplan. Na ieder onderhoud krijg je hiervan een afdruk mee. Bewaar deze bij het instructieboekje in de auto.

Is je recht op gratis mobiliteitsservice verlopen?
Als je SEAT niet op tijd onderhoud heeft gehad of je hebt deze pas gekocht en onderhoud is niet bij een SEAT dealer uitgevoerd, dan is het laten uitvoeren van voorgeschreven onderhoud met bijbehorende reparatieadviezen bij de SEAT dealer voldoende om de Mobiliteitsservice weer opnieuw in te laten gaan.

Wat te doen bij pech?

  1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.
  2. Bel SEAT Mobiliteitsservice op 0800-0242500.
  3. Houd je SEAT Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het SEAT Serviceboekje.
  5. Zorg dat je weet waar je staat. Geef het wegnummer (N-wegen en Snelwegen) door en eventueel het dichtsbijzijnde hectometerpaaltje. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
  6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de SEAT Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.
Alles op een rijtje

De voordelen van SEAT Service

✓ 4 jaar reparatiegarantie
✓ Standaard pechhulp
✓ Geen verrassingen achteraf
✓ De hoogste kwaliteit

Veelgestelde vragen

Wanneer schakel ik de SEAT Mobiliteitsservice in?
Wanneer schakel ik de SEAT Mobiliteitsservice in?

Je kunt ons altijd inschakelen wanneer je onverhoopt pech krijgt met je SEAT. Het maakt niet uit waar je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa*. Bij twijfel zal de SEAT Mobiliteitsservice je informeren over de mogelijkheden.

Wanneer spreken we van pech?
Wanneer spreken we van pech?

We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto, als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde SEAT dealer kunt bereiken **.

Hoe werkt de SEAT Mobiliteitsservice?
Hoe werkt de SEAT Mobiliteitsservice?

Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde SEAT dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Wat als directe reparatie niet mogelijk is?
Wat als directe reparatie niet mogelijk is?

Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt je auto naar de dichtstbijzijnde SEAT dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met jou de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van SEAT. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw eigen SEAT dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.

** Wat valt niet onder de SEAT Mobiliteitsservice?
** Wat valt niet onder de SEAT Mobiliteitsservice?

Als je de Mobiliteitsservice belt, zal de medewerker van de alarmcentrale controleren of je pech onder de dekking van de Mobiliteitsservice valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

- Defecte lamp, slot of raammechanisme
- Geel/oranje waarschuwingslampje waarbij de auto zelfstandig naar de dealer kan rijden
- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech door oorzaken van buitenaf, zoals door:
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires
- Sleutel in afgesloten auto
- Geen of verkeerde brandstof in tank.
- Vastgevroren onderdelen
- Niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties
- Ongeval of gevolgen daarvan
- Diefstal of poging daartoe
- Reparaties en vervangen van onderdelen

 

 

 

Wat gebeurt er als mijn pech niet onder SEAT Mobiliteitsservice valt?
Wat gebeurt er als mijn pech niet onder SEAT Mobiliteitsservice valt?
Je kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. De mogelijkheden kan de medewerker van de Mobiliteitsservice met je bespreken.
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de SEAT Mobiliteitsservice?
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de SEAT Mobiliteitsservice?
De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Wat vergoedt de SEAT Mobiliteitsservice en wat niet?
Wat vergoedt de SEAT Mobiliteitsservice en wat niet?
Mobiliteitsservice betekent dat de medewerker van de alarmcentrale je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde SEAT dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de dekking van de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de (fabrieks-) garantie. De dealer kan je hier meer over vertellen.

*Dekking in Europa

Azoren  Andorra  Algerije  België  Bulgarije  Cyprus   Denemarken   Duitsland  
Estland Finland Frankrijk Gibraltar Griekenland Groot-
Brittannië
Hongarije   Ierland  
Ijsland  Italië  Kroatië  Letland Liechtenstein   Litouwen  Luxemburg  Macedonië  
Madeira Malta Marokko Monaco Nederland Noorwegen Oostenrijk Polen
Portugal Roemenië San Marino
Servië/
Montenegro
Slovenië Slowakije Spanje Tsjechië
Tunesië Turkije Zweden Zwitserland        

Of maak een keuze uit de volgende onderwerpen

Onderdelen & Accessoires

Dakdragers, wielensets, trekhaken en nog véél meer. Het is nu allemaal gemakkelijk te bestellen via de SEAT Webshop.

Een SEAT-werkplaats in de buurt

We helpen je graag

Heb je vragen? Neem dan contact op met de SEAT-dealer bij jou in de buurt. Onze dealers staan voor je klaar en beantwoorden graag je vragen.