en:Owners :Warranty:Pechhulp NL/NL

Pechhulp voor jouw SEAT

SEAT Pechhulp staat 24/7 voor je klaar

Niets is vervelender dan stilstaan door pech. Daarom willen wij jou zo snel mogelijk weer op weg helpen, waar je ook bent in Nederland of in Europa*. We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje op je dashboard brandt of als je met je auto als gevolg van een defect niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde SEAT dealer kunt bereiken.

Sta je met pech langs de weg? Bel dan de Pechhulp. Ook in het buitenland*.

Neem direct contact op:

  • In Nederland: 088 0330106, ook vanuit het buitenland:
    (+31 88 0330106)
  • Bij taalproblemen of geen verbinding, bel het alternatieve telefoonnummer: +31 33 4949107
  • Ben je klant van SEAT Private Lease en heb je pech, neem dan contact op met je SEAT dealer.

Zo behoud je jouw recht op SEAT Pechhulp

Vrouw voor een rode SEAT Ateca

1. Zorg dat jouw Pechhulp geldig blijft

Elke nieuwe SEAT heeft vanaf de aflevering standaard recht op SEAT Pechhulp. Omdat SEAT vindt dat je ook na 2 jaar verzekerd moet kunnen zijn van SEAT Pechhulp, hoef je slechts aan één voorwaarde te voldoen: je laat het reguliere onderhoud van je SEAT binnen de voorgeschreven periode of het voorgeschreven aantal kilometers door de officiële SEAT dealer uitvoeren. Net als de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Zo ben je gegarandeerd van het optimaal functioneren van je SEAT, nu en in de toekomst.

Vrouw die naast een rode SEAT Ateca FR loopt

2. Bewaar je serviceboekje goed

Na voorgeschreven onderhoud plaatst je SEAT dealer een of meer stempels in het serviceboekje van je auto. Deze stempels zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Pechhulp is voldaan. Houd je serviceboekje daarom altijd in de auto.  Nieuwere modellen hebben een digitaal serviceplan. Na ieder onderhoud krijg je hiervan een afdruk mee. Bewaar deze bij het instructieboekje in de auto.

Vrouw naast een rode SEAT Leon

3. Is je recht op gratis Pechhulp verlopen?

Als je SEAT niet op tijd onderhoud heeft gehad of je hebt deze pas gekocht en onderhoud is niet bij een SEAT dealer uitgevoerd, dan is het laten uitvoeren van voorgeschreven onderhoud met bijbehorende reparatieadviezen bij de SEAT dealer voldoende om de Pechhulp weer opnieuw in te laten gaan.

Wat te doen bij pech?

  1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.
  2. Bel de Pechhulp op 088 0330106.
  3. Houd je SEAT Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het SEAT Serviceboekje.
  5. Zorg dat je weet waar je staat. Geef het wegnummer (N-wegen en Snelwegen) door en eventueel het dichtsbijzijnde hectometerpaaltje. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
  6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de Pechhulp de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.

Alles op een rijtje

De voordelen van SEAT Service

✓ 4 jaar reparatiegarantie
✓ Standaard Pechhulp
✓ 100% originele SEAT onderdelen
✓ Gecertificeerde monteurs
✓ Altijd 15% voordeel op onderhoud als jouw SEAT 5+ jaar is*

Veelgestelde vragen


Je kunt ons altijd inschakelen wanneer je onverhoopt pech krijgt met je SEAT. Het maakt niet uit waar je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa*. Bij twijfel zal de SEAT Pechhulp je informeren over de mogelijkheden.

We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto, als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde SEAT dealer kunt bereiken **.

Wanneer je de Pechhulp belt, wordt de dichtstbijzijnde SEAT dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt je auto naar de dichtstbijzijnde SEAT dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met jou de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van SEAT. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw eigen SEAT dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.

Als je de Pechhulp belt, zal de medewerker van de alarmcentrale controleren of je pech onder de dekking van de Pechhulp valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

- Defecte lamp, slot of raammechanisme
- Geel/oranje waarschuwingslampje waarbij de auto zelfstandig naar de dealer kan rijden
- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech door oorzaken van buitenaf, zoals door:
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires
- Sleutel in afgesloten auto
- Geen of verkeerde brandstof in tank.
- Vastgevroren onderdelen
- Niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties
- Ongeval of gevolgen daarvan
- Diefstal of poging daartoe
- Reparaties en vervangen van onderdelen

Je kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. De mogelijkheden kan de medewerker van de Pechhulp met je bespreken.

De Pechhulp is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.

Pechhulp betekent dat de medewerker van de alarmcentrale je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde SEAT dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de dekking van de Pechhulp, maar wellicht wel onder de (fabrieks-) garantie. De dealer kan je hier meer over vertellen.

Een SEAT-werkplaats in de buurt

We helpen je graag

*Dekking in Europa:
Azoren, Andorra, Algerije, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Groot-Brittannië,arije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Madeira, Malta, Marokko, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië/Montenegro, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Zweden, Zwitserland.

Plan werkplaatsafspraak

Plan werkplaatsafspraak

Vind je dealer

Vind je dealer