seat tarraco phev

Elektrisch rijden in de SEAT Tarraco

  • Zuinig rijden, maar ook de zekerheid van een brandstofmotor? De SEAT Tarraco PHEV staat voor je klaar. Korte ritjes tot 48 km¹ rijd je volledig elektrisch en emissievrij. Opladen? Dat doet 'ie als je remt, of gewoon aan een laadpaal.

  • De nieuwe SEAT Tarraco PHEV is uitgerust met een 1.4 TSI benzinemotor, gekoppeld aan een elektromotor. Dit resulteert in 180 kW/245 pk en een verbruik van 1,8 - 1,9 l/100km¹.

  • Of je nu thuis, op je werk of onderweg bent, je Tarraco PHEV opladen kan eenvoudig en snel. Met een 3,6 kW Thuislaadstation is de accu in circa 3,5 uur volledig opgeladen. Laad je via een 230 V aansluiting, dan kan je na circa 6 uur weer met een volle accu verder rijden.

  • De Tarraco PHEV heeft een volledig elektrische range van 48 km¹, dankzij het accupakket van 12,8 kWh. Met de auto op vakantie? Geen zorgen. Je hebt een gecombineerde range van wel 730 km¹.

De nieuwe Tarraco PHEV

Het beste van twee werelden

De SEAT Tarraco PHEV heeft het allemaal: een elektrische motor voor dagelijkse ritjes en een brandstofmotor voor al je avonturen. Op pad met je familie en vrienden en de nodige bagage? Laad maar in, de Tarraco PHEV kan het makkelijk aan. De Tarraco PHEV is verkrijgbaar in de luxe Xcellence uitvoering en de sportieve FR uitvoering.

seat tarraco phev
Wat is een PHEV?

Elektrisch + benzine = meer power

PHEV staat voor Plug-in Hybrid Electric Vehicle en betekent dat de auto voorzien is van zowel een benzine- als een elektromotor. Met de nieuwe SEAT Tarraco PHEV kies je zelf of je elektrisch of op benzine rijdt, óf beide energiebronnen tegelijk gebruikt. Rij tot 48 kilometer¹ op enkel de elektrische motor en bespaar op je verbruikskosten. Gebruik je beide energiebronnen tegelijk, dan heb je 245 pk tot je beschikking en rijd je tot 730 kilometer¹. Opladen gaat via een laadpaal, maar de auto laadt ook zelf bij tijdens het remmen.

SEAT Tarraco PHEV

Vergelijk de uitvoeringen

SEAT Tarraco

Xcellence PHEV

Verwacht eind januari 2021

Blijf op de hoogte

seat tarraco phev

Standaard op de Xcellence PHEV:

Elektrisch rijden:
  • 1.4 TSI benzinemotor gekoppeld aan een elektromotor
  • Elektrische actieradius: 48 km¹
  • Gecombineerde actieradius: 730 km¹
  • Gecombineerd vermogen: 180 kW / 245 pk
  • Opladen in 4 uur met een laadpaal
Comfort:
  • Automatische airconditioning
  • Alcantara stoelbekleding
  • Elektrisch bedienbare achterklep met voetbediening
  • Keyless Entry/Go
  • Buitenspiegels met welkom verlichting
  • Navigatie- en multimediasysteem met 9,2 inch touchscreen
Veiligheid:
  • Koplampverlichting Full-LED
  • Achteruitrijcamera
  • Parkeersensoren vóór en achter
  • Predictive Adaptive Cruise Control
  • Park Assist (automatische inparkeerhulp)
  • Front Assist (afstandcontrolesysteem), inclusief City-noodremfunctie met voetganger- en fietsherkenning
  • Lane Assist (rijstrookbehoudassistent)

SEAT Tarraco

FR PHEV

Verwacht eind januari 2021

Blijf op de hoogte

seat tarraco phev

Standaard op de FR PHEV:

Elektrisch rijden:
  • 1.4 TSI benzinemotor gekoppeld aan een elektromotor
  • Elektrische actieradius: 48 km¹
  • Gecombineerde actieradius: 730 km¹
  • Gecombineerd vermogen: 180 kW / 245 pk
  • Opladen in 4 uur met een laadpaal
Sportiviteit:
  • 19 inch lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen vóór
  • Exterieur details in Cosmo Grey
  • Sportpedalen, uitgevoerd in aluminium
  • Bekleding stof zwart, in diamant design en rode stiksels
  • Schakelflippers aan het stuur (bij DSG-automaat)
  • Dorpellijsten in carrosseriekleur
  • Achterspoiler en bumpers in sportief design
Veiligheid:
  • Koplampverlichting Full-LED
  • Achteruitrijcamera
  • Parkeersensoren vóór en achter
  • Predictive Adaptive Cruise Control
  • Park Assist (automatische inparkeerhulp)
  • Front Assist (afstandcontrolesysteem), inclusief City-noodremfunctie met voetganger- en fietsherkenning
  • Lane Assist (rijstrookbehoudassistent)
seat tarraco phev

Motorisering

Het beste van twee werelden in één auto. De SEAT Tarraco PHEV combineert een 85 kW sterke elektrische motor, met een 1.4 liter TSI motor. Het resultaat is een gecombineerd vermogen van 180 kW/245 pk.
seat tarraco phev

Actieradius

Waar wil je heen? De Tarraco PHEV kent geen grenzen. Met de elektrische motor rijd je zo'n 48 km¹ volledig emissievrij. Wil je verder? Met de brandstofmotor erbij heb je een gecombineerde range van 730 km¹.
seat tarraco phev

Remmen en laden

De Tarraco PHEV heeft een regeneratief remsysteem: als je remt, laad je de accu weer een klein beetje bij. Een makkelijke manier om nét dat beetje extra uit je range te halen.
seat tarraco phev

Altijd verbonden

Favoriete playlist luisteren? Naar je bestemming navigeren? Makkie, met het 9.25" infotainmentsysteem. En met SEAT CONNECT ben je overal met je auto verbonden.

Laden

Tanken in je pyjama

Opladen is easy en kan op verschillende manieren: thuis aan het stopcontact, thuis aan een lader, in de stad aan een openbare laadpaal of een snellader onderweg. De Tarraco PHEV laadt zelfs op terwijl je remt. Laad je de Tarraco PHEV aan een thuislader of openbare laadpaal op, dan zit de accu binnen 4 uur weer helemaal vol.

seat tarraco phev
De voordelen

Goedkoop en duurzaam rijden

Milieubewust, én bespaar geld tijdens je dagelijkse ritje naar werk of de supermarkt. De SEAT Tarraco PHEV verbruikt een stuk minder benzine dan auto met alléén een verbrandingsmotor. Hij verbruikt zelfs helemaal niets als je alleen de elektromotor gebruikt. De Tarraco PHEV heeft namelijk een gemiddeld verbruik van slechts 1,8-1,9 l/100 km¹, volgens de WLTP-testcyclus, en stoot daarmee ook aanzienlijk minder CO₂ uit.

Elektrisch rijden

¹ Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. De genoemde verbruikscijfers zijn gebaseerd op de uitkomsten van de op dit moment geldende Europese testmethode. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken.